Kanały informacyjne straciły widzów, TVP Info nadal liderem
W lutym br. wszystkie kanały informacyjne zanotowały spadki oglądalności. Pozycję lidera wśród wszystkich widzów obroniła stacja TVP Info, z kolei w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało już jednak do TVN24.
Średnia minutowa widownia TVP Info w lutym 2013 roku wyniosła 210 tys. osób i była aż o 27,91 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Natomiast udział tej stacji zmalał z 4,21 proc. do 3,02 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. Był to jednocześnie największy spadek w zestawieniu.
Na drugim miejscu znalazł się kanał TVN24, który w zeszłym miesiącu zanotował spadek widowni o 13,02 proc. do poziomu 207 tys. oglądających. Z kolei udział tej stacji zmniejszył się o 0,45 pkt. proc. do 2,98 proc.
Trzecią pozycję zajął Polsat News. Kanał ten w lutym br. w każdej minucie miał średnio 67 tys. widzów, czyli o 5,70 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei udział tej stacji zmalał z 1,03 proc. do 0,97 proc.
Z kolei widownia zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zmniejszyła się o 14,52 proc. do 13 tys. widzów. Natomiast udział tego kanału spadł o 0,03 pkt. proc. do poziomu 0,19 proc.
W grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała już jednak do TVN24, której udział w lutym 2013 roku ustabilizował się na poziomie 2,32 proc. (spadek o 0,47 pkt. proc). Drugie miejsce należało do TVP Info z udziałem wynoszącym 1,43 proc. (spadek o 0,93 pkt. proc.). Na trzeciej lokacie uplasował się Polsat News (0,76 proc.; - 0,06 pkt. proc.). Z kolei wynik zajmującej czwartą lokatę Superstacji ustabilizował się tutaj na poziomie 0,07 proc. (w dół o 0,01 pkt. proc.)
Spadki oglądalności głównych kanałów informacyjnych wynikają m.in. z faktu, iż w lutym ub.r. przez wiele dni obszernie relacjonowały one sprawę śmierci małej Madzi z Sosnowca, która budziła ogromne zainteresowanie wśród widzów (zobacz pełne dane sprzed roku).
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Stacja | Miesiąc | Rok | AMR | SHR % | SHR % |
TVP Info | luty | 2013 | 210269 | 3,02% | 1,43% |
luty | 2012 | 291664 | 4,21% | 2,36% | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
TVN 24 | luty | 2013 | 207156 | 2,98% | 2,32% |
luty | 2012 | 238178 | 3,43% | 2,79% | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
Polsat News | luty | 2013 | 67334 | 0,97% | 0,76% |
luty | 2012 | 71404 | 1,03% | 0,82% | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
Superstacja | luty | 2013 | 13310 | 0,19% | 0,07% |
luty | 2012 | 15571 | 0,22% | 0,08% |
Wśród kanałów o tematyce ekonomiczno-biznesowej na pozycję lidera awansowała stacja Polsat Biznes, która w lutym 2013 roku zanotowała wzrost średniej oglądalności aż o 55,83 proc. do 3 tys. widzów. Natomiast jej udział poszedł do góry o 0,01 pkt. proc. i ostatecznie wyniósł on 0,04 proc. Do 18 lutego br. kanał ten nazywał się TV Biznes (więcej na ten temat).
Z kolei widownia TVN CNBC w analizowanym okresie zmalała o 30,59 proc. do 2,6 tys. osób. Natomiast udział tego kanału spadł o 0,01 pkt. proc. i wyniósł 0,04 proc.
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Stacja | Miesiąc | Rok | AMR | SHR % | SHR % |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
Polsat Biznes | luty | 2013 | 3020 | 0,04% | 0,04% |
luty | 2012 | 1938 | 0,03% | 0,03% | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
TVN CNBC | luty | 2013 | 2632 | 0,04% | 0,04% |
luty | 2012 | 3792 | 0,05% | 0,04% |
Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 5,1 tys. widzów, czyli o 31,79 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | 16-49 | |||
Stacja | Miesiąc | Rok | AMR | SHR % | SHR % |
TVN Meteo | luty | 2013 | 5134 | 0,07% | 0,08% |
luty | 2012 | 7527 | 0,11% | 0,11% |
W lutym br. najwięcej widzów w TVP Info obejrzało programy lokalne z 13 lutego br. (730 tys. osób), w TVN24 hitem było wydanie specjalne związane z deszczem meteorytów (1,01 mln widzów), a w Polsat News - program „Państwo w państwie” (682 tys. widzów).
TVP INFO | Wszyscy 4+ | ||||
Program | Data | Start | AMR | SHR % | |
PASMA LOKALNE - PROGRAMY LOKALNE | 13-02-2013 | 21:44:49 | 730391 | 5,42% | |
LISTY GONCZE /SER.DOK.POL./ | 17-02-2013 | 20:00:10 | 712797 | 4,12% | |
OGLOSZENIE PLATNE | 16-02-2013 | 22:15:04 | 708850 | 5,42% | |
TELEKURIER | 14-02-2013 | 21:05:06 | 700812 | 4,56% | |
MLODZIEZ KONTRA...CZYLI POD OSTRZALEM /PROGR. PUBL./ | 17-02-2013 | 20:51:00 | 649327 | 3,85% | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
TVN 24 | Wszyscy 4+ | ||||
Program | Data | Start | AMR | SHR % | |
TVN 24 - WYDANIE SPECJALNE | 15-02-2013 | 20:03:26 | 1010090 | 6,15% | |
FAKTY PO FAKTACH | 12-02-2013 | 19:24:56 | 692374 | 4,42% | |
RELACJA NA ZYWO | 28-02-2013 | 19:59:08 | 690630 | 4,17% | |
KAWA NA LAWE /PROG.PUBL./ | 24-02-2013 | 10:44:49 | 657823 | 6,76% | |
BIALA JAZDA /PROG.INF./ | 24-02-2013 | 11:11:54 | 603958 | 5,90% | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
Polsat News | Wszyscy 4+ | ||||
Program | Data | Start | AMR | SHR % | |
PANSTWO W PANSTWIE /CYKL REP.POL./ | 17-02-2013 | 19:51:33 | 682057 | 3,93% | |
WYDARZENIA | 17-02-2013 | 18:50:07 | 339287 | 2,11% | |
PROGNOZA POGODY | 17-02-2013 | 19:24:41 | 285172 | 1,72% | |
GOSC WYDARZEN /PROG.PUBL.POL./ | 14-02-2013 | 19:17:07 | 283712 | 1,93% | |
EKO REPORTER /PROG.INFOR.POL./ | 17-02-2013 | 13:41:43 | 258040 | 2,13% | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
Superstacja | Wszyscy 4+ | ||||
Program | Data | Start | AMR | SHR % | |
INFORMACJE DNIA /PROG.INFO./ | 10-02-2013 | 15:17:32 | 94223 | 0,77% | |
KRZYWE ZWIERCIADLO /PROG.PUBL.POL./ | 08-02-2013 | 20:43:58 | 88917 | 0,57% | |
ZWIERCIADLO TYGODNIA /PROG.PUBL./ | 02-02-2013 | 20:41:59 | 78020 | 0,50% | |
TELESPRZEDAZ | 23-02-2013 | 10:50:09 | 72916 | 0,98% | |
BEZ OGRANICZEN /PROG.PUBL./ | 12-02-2013 | 23:20:04 | 72850 | 1,37% |
Dołącz do dyskusji: Kanały informacyjne straciły widzów, TVP Info nadal liderem
Co jak co, ale politycznie sterowana informacja pojawia się jednak nieproporcjonalnie częściej w innej sieci telewizyjnej ;). Oglądająd TVP zaś zauważam, że są bardziej cięci na PO niż tvn (co w sumie trudne nie jest).