SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kanały informacyjne straciły widzów, TVP Info nadal liderem

W lutym br. wszystkie kanały informacyjne zanotowały spadki oglądalności. Pozycję lidera wśród wszystkich widzów obroniła stacja TVP Info, z kolei w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało już jednak do TVN24.

Średnia minutowa widownia TVP Info w lutym 2013 roku wyniosła 210 tys. osób i była aż o 27,91 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Natomiast udział tej stacji zmalał z 4,21 proc. do 3,02 proc. - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. Był to jednocześnie największy spadek w zestawieniu.

Na drugim miejscu znalazł się kanał TVN24, który w zeszłym miesiącu zanotował spadek widowni o 13,02 proc. do poziomu 207 tys. oglądających. Z kolei udział tej stacji zmniejszył się o 0,45 pkt. proc. do 2,98 proc.

Trzecią pozycję zajął Polsat News. Kanał ten w lutym br. w każdej minucie miał średnio 67 tys. widzów, czyli o 5,70 proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei udział tej stacji zmalał z 1,03 proc. do 0,97 proc.

Z kolei widownia zajmującej czwartą pozycję informacyjno-rozrywkowej Superstacji zmniejszyła się o 14,52 proc. do 13 tys. widzów. Natomiast udział tego kanału spadł o 0,03 pkt. proc. do poziomu 0,19 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała już jednak do TVN24, której udział w lutym 2013 roku ustabilizował się na poziomie 2,32 proc. (spadek o 0,47 pkt. proc). Drugie miejsce należało do TVP Info z udziałem wynoszącym 1,43 proc. (spadek o 0,93 pkt. proc.). Na trzeciej lokacie uplasował się Polsat News (0,76 proc.; - 0,06 pkt. proc.). Z kolei wynik zajmującej czwartą lokatę Superstacji ustabilizował się tutaj na poziomie 0,07 proc. (w dół o 0,01 pkt. proc.)

Spadki oglądalności głównych kanałów informacyjnych wynikają m.in. z faktu, iż w lutym ub.r. przez wiele dni obszernie relacjonowały one sprawę śmierci małej Madzi z Sosnowca, która budziła ogromne zainteresowanie wśród widzów (zobacz pełne dane sprzed roku).

WIRTUALNEMEDIA.PLWszyscy 4+16-49
StacjaMiesiącRokAMRSHR %SHR %
TVP Infoluty20132102693,02%1,43%
luty20122916644,21%2,36%
WIRTUALNEMEDIA.PL
TVN 24luty20132071562,98%2,32%
luty20122381783,43%2,79%
WIRTUALNEMEDIA.PL
Polsat Newsluty2013673340,97%0,76%
luty2012714041,03%0,82%
WIRTUALNEMEDIA.PL
Superstacjaluty2013133100,19%0,07%
luty2012155710,22%0,08%


Wśród kanałów o tematyce ekonomiczno-biznesowej na pozycję lidera awansowała stacja Polsat Biznes, która w lutym 2013 roku zanotowała wzrost średniej oglądalności aż o 55,83 proc. do 3 tys. widzów. Natomiast jej udział poszedł do góry o 0,01 pkt. proc. i ostatecznie wyniósł on 0,04 proc. Do 18 lutego br. kanał ten nazywał się TV Biznes (więcej na ten temat).

Z kolei widownia TVN CNBC w analizowanym okresie zmalała o 30,59 proc. do 2,6 tys. osób. Natomiast udział tego kanału spadł o 0,01 pkt. proc. i wyniósł 0,04 proc.

WIRTUALNEMEDIA.PLWszyscy 4+16-49
StacjaMiesiącRokAMRSHR %SHR %
WIRTUALNEMEDIA.PL
Polsat Biznesluty201330200,04%0,04%
luty201219380,03%0,03%
WIRTUALNEMEDIA.PL
TVN CNBCluty201326320,04%0,04%
luty201237920,05%0,04%


Pogodowy kanał TVN Meteo w zeszłym miesiącu śledziło średnio 5,1 tys. widzów, czyli o 31,79 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

WIRTUALNEMEDIA.PLWszyscy 4+16-49
StacjaMiesiącRokAMRSHR %SHR %
TVN Meteoluty201351340,07%0,08%
luty201275270,11%0,11%


W lutym br. najwięcej widzów w TVP Info obejrzało programy lokalne z 13 lutego br. (730 tys. osób), w TVN24 hitem było wydanie specjalne związane z deszczem meteorytów (1,01 mln widzów), a w Polsat News - program „Państwo w państwie” (682 tys. widzów).

TVP INFO Wszyscy 4+
ProgramDataStartAMRSHR %
PASMA LOKALNE - PROGRAMY LOKALNE13-02-201321:44:497303915,42%
LISTY GONCZE /SER.DOK.POL./17-02-201320:00:107127974,12%
OGLOSZENIE PLATNE16-02-201322:15:047088505,42%
TELEKURIER14-02-201321:05:067008124,56%
MLODZIEZ KONTRA...CZYLI POD OSTRZALEM /PROGR. PUBL./17-02-201320:51:006493273,85%
WIRTUALNEMEDIA.PL
TVN 24Wszyscy 4+
ProgramDataStartAMRSHR %
TVN 24 - WYDANIE SPECJALNE15-02-201320:03:2610100906,15%
FAKTY PO FAKTACH12-02-201319:24:566923744,42%
RELACJA NA ZYWO28-02-201319:59:086906304,17%
KAWA NA LAWE /PROG.PUBL./24-02-201310:44:496578236,76%
BIALA JAZDA /PROG.INF./24-02-201311:11:546039585,90%
WIRTUALNEMEDIA.PL
Polsat NewsWszyscy 4+
ProgramDataStartAMRSHR %
PANSTWO W PANSTWIE /CYKL REP.POL./17-02-201319:51:336820573,93%
WYDARZENIA17-02-201318:50:073392872,11%
PROGNOZA POGODY17-02-201319:24:412851721,72%
GOSC WYDARZEN /PROG.PUBL.POL./14-02-201319:17:072837121,93%
EKO REPORTER /PROG.INFOR.POL./17-02-201313:41:432580402,13%
WIRTUALNEMEDIA.PL
SuperstacjaWszyscy 4+
ProgramDataStartAMRSHR %
INFORMACJE DNIA /PROG.INFO./10-02-201315:17:32942230,77%
KRZYWE ZWIERCIADLO /PROG.PUBL.POL./08-02-201320:43:58889170,57%
ZWIERCIADLO TYGODNIA /PROG.PUBL./02-02-201320:41:59780200,50%
TELESPRZEDAZ23-02-201310:50:09729160,98%
BEZ OGRANICZEN /PROG.PUBL./12-02-201323:20:04728501,37%

 


 

Dołącz do dyskusji: Kanały informacyjne straciły widzów, TVP Info nadal liderem

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dezinformacja
Największe spadek notuje TVP Info. Spadek zaufania do politycznie sterowanej informacji.
odpowiedź
User
oO
"Największe spadek notuje TVP Info. Spadek zaufania do politycznie sterowanej informacji. "

Co jak co, ale politycznie sterowana informacja pojawia się jednak nieproporcjonalnie częściej w innej sieci telewizyjnej ;). Oglądająd TVP zaś zauważam, że są bardziej cięci na PO niż tvn (co w sumie trudne nie jest).
odpowiedź
User
kamil
Wyrzucmy z TVP INFO Pospieszalskiego
odpowiedź