Kanały dziecięce: Nickelodeon, Polsat JimJam i ZigZap na plusie - pozostali tracą
W lipcu br. wśród kanałów dla dzieci największy wzrost zanotował Nickelodeon. Widzów straciły zaś, znajdujące się w pierwszej trójce, Disney Channel, Disney XD i Cartoon Network.
Blisko 85-procentowy wzrost Nickelodeon pozwolił stacji zbliżyć się do podium, które od kilku miesięcy regularnie traci na oglądalności. W lipcu będący lider zestawienia - Disney Channel zmniejszył swoje udziały w stosunku do roku ubiegłego o 15,2 proc. i obecnie ma 1,3 proc. rynku. Drugi w kolejności Disney XD zanotował spadek o 6,6 proc., a trzeci Cartoon Network - o 17,6 proc.
Na uwagę zasługuje też dynamiczny wzrost Polsat JimJam, który zwiększył swój udział o 67,5 proc. i obecnie ma 0,28 proc. rynku. Trzecim i zarazem ostatnim kanałem na plusie jest ZigZap/Hyper. W lipcu zyskał on 35,2 proc. i w efekcie jego udział w oglądalności ukształtował się na poziomie 0,12 proc.
Największy spadek w zestawieniu zanotował natomiast zajmujący ostatnie miejsce kanał CBeebies. Jego udział spadł o 64,7 proc.
lipiec | wszyscy 4+ | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Disney Channel | 77 537 | 1,533 | 68 535 | 1,300 |
Disney XD | 56 570 | 1,118 | 55 030 | 1,044 |
Cartoon Network | 49 789 | 0,984 | 42 748 | 0,811 |
Nickelodeon | 18 728 | 0,370 | 35 995 | 0,683 |
MiniMini | 39 784 | 0,786 | 34 191 | 0,649 |
Disney Junior | - | - | 29 425 | 0,558 |
Polsat JimJam | 8 527 | 0,169 | 14 921 | 0,283 |
Boomerang | 10 559 | 0,209 | 10 786 | 0,205 |
BBC CBeebies | 21 900 | 0,433 | 8 055 | 0,153 |
ZigZap/Hyper | 4 452 | 0,088 | 6 281 | 0,119 |
W grupie wiekowej 4-15 tendencja wygląda bardzo podobnie. Także i tutaj liderami wzrostu są Nickelodeon i Polsat JimJam, a spadku - CBeebies. W przeciwieństwie jednak do ogólnego zestawienia straty nie zanotował Disney XD, podnosząc swój udział o 0,7 proc.
lipiec | wszyscy 4-15 | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Disney Channel | 40 221 | 9,556 | 35 755 | 7,828 |
Disney XD | 31 581 | 7,503 | 34 510 | 7,555 |
Cartoon Network | 30 595 | 7,269 | 24 039 | 5,263 |
Nickelodeon | 11 998 | 2,851 | 21 511 | 4,709 |
Disney Junior | - | - | 12 502 | 2,737 |
MiniMini | 15 118 | 3,592 | 10 740 | 2,351 |
Polsat JimJam | 3 832 | 0,911 | 6 542 | 1,432 |
Boomerang | 4 564 | 1,084 | 4 739 | 1,037 |
BBC CBeebies | 8 117 | 1,928 | 3 636 | 0,796 |
ZigZap/Hyper | 1 754 | 0,417 | 2 389 | 0,523 |
Najpopularniejszym programem emitowanym na antenie Disney Channel w lipcu br. był film familijny „16 życzeń”. Obejrzało go blisko 325 tys. osób (7,5 proc. udziału). Niewiele gorsza była druga w rankingu, animowana produkcja „Auta” (302,7 tys. widzów i 5,5 proc. udziału).
Raport top programów | ||
Disney Channel | wszyscy 4+ | |
Program | AMR | SHR % |
16 ZYCZEN /FILM FAM.KAN.USA/ | 324 916 | 7,409 |
AUTA /FILM ANIM.USA/ | 302 693 | 5,499 |
NIE MA TO JAK STATEK /SER.KOM.USA/ | 267 595 | 2,729 |
NIE MA TO JAK HOTEL /SER.KOM.USA/ | 265 356 | 5,768 |
OH BABY /FILM FAB.KANAD./ | 254 556 | 5,492 |
CZARODZIEJE Z WAVERLY PLACE | 250 755 | 6,295 |
FINEASZ I FERB /SER.ANIM.USA/ | 239 955 | 3,079 |
GARBI - SUPER BRYKA /FILM FAMIL.USA/ | 231 600 | 2,592 |
CZARODZIEJE Z WAVERLY PLACE | 212 326 | 4,774 |
TANIEC RZADZI! /SER.KOM.USA/ | 212 098 | 4,334 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości At Media.
Dołącz do dyskusji: Kanały dziecięce: Nickelodeon, Polsat JimJam i ZigZap na plusie - pozostali tracą