SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kampanie reklamowe w polskim internecie

Media Contacts szacuje tegoroczny wzrost inwestycji na reklamę w Internecie na poziomie 40%

Firma Media Contacts (Media Planning Group) podsumowała zrealizowanych przez siebie kampanie w pierwszej połowie 2003 roku. Kampanie te dotarły do ponad 5 milionów Internautów, z których 18% (prawie milion osób) kliknęło w banery kampanii. Media Contacts szacuje tegoroczny wzrost inwestycji na reklamę w Internecie na poziomie 40%.

Media Contacts postanowiło opublikować rezultaty mediowe uzyskane w wyniku emisji 19 milionów odsłon, które zostały wyemitowane w polskim Internecie. Całkowity zasięg wszystkich kampanii - czyli liczbę unikalnych osób jakie zetknęły się z kampaniami - wyniósł 5,1 miliona osób (w całym roku 2002 było to 4,8 miliona), co potwierdza, że Internet to nie tylko przeszło sześć milionów Internautów, ale ponad pięć milionów odbiorców komunikacji reklamowej. W przeprowadzonych kampaniach liczba osób, które kliknęły w komunikację reklamową wyniosła 931 tysięcy (w całym roku 2002 liczba ta wyniosła 259 tysięcy) co oznacza, że 18% osób, do których trafia reklama internetowa decyduje się na kliknięcie.

Pomiary dokonano w realizowanych przez Media Contacts kampaniach w okresie od 1 stycznia do 30 czerwca 2003 wykorzystuje unikalną technologię do monitorowania kampanii reklamowych w Internecie - ARTEMIS . System monitorował kampanie internetowe z poziomu ich skuteczności mediowej, brandingowej oraz biznesowej.

Przy pomocy systemu ARTEMIS możliwy jest pomiar współoglądalności mediów w trakcie trwania każdej kampanii. Skumulowane dane współoglądalności na poziomie wszystkich kampanii pokazały faktyczną współoglądalność między trzema głównymi portalami oraz pozostałymi wydawcami oraz sieciami reklamowymi. To, co zostało po raz kolejny potwierdzone to fakt, że docierając do każdego z portali równocześnie docieramy do ok. 43% użytkowników serwisów niezależnych, czyli obecność w każdym z portali nasyca zasięg wśród użytkowników Internetu. Oczywiście taki rezultat nie wyklucza wykorzystania witryn niezależnych, innych niż portale, ale potwierdza ich mediową rolę jako narzędzia budującego częstotliwość bardziej niż filar do budowania zasięgu w Internecie.

"Po zakończeniu analiz z systemu ARTEMIS w pierwszej połowie 2003 roku Media Contacts dysponuje dokładną analizą dynamiki zmian w polskim Internecie, które będą służyły dalszej optymalizacji kampanii prowadzonych przez Media Contacts na rzecz Klientów agencji. Wiedza jaką nabywamy dzięki systemowi ARTEMIS po dokładnych analizach kampanii, zarówno w skali samej kampanii jak i zestawieniu z całością działalności reklamowej w sieci, to możliwość oszczędności 30-70% budżetów Klientów alokowanych w sieci. Inwestycje Klientów w Internet są coraz bardziej zorientowane na zwrot z inwestycji w reklamę oraz przekonanie, że to medium jest warte zainwestowania bardziej niż inne. Wzrost inwestycji w reklamę w Internecie w Polsce na poziomie 40% w stosunku do roku ubiegłego pokazuje gwałtowny wzrost zainteresowania tą formą reklamy. Przekroczenie w tym roku progu wydatków na poziomie 50 mln PLN nie czyni z Internetu pożeracza budżetów reklamowych, ale coraz wyraźniej pokazuje klientom, że nawet jeżeli oni dzisiaj zapomną o Internecie ich konkurenci będą tam obecni następnego dnia." - powiedział Jacek Dzięcielak, Dyrektor Zarządzający Media Contacts.

Dołącz do dyskusji: Kampanie reklamowe w polskim internecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl