Kampania reklamowa "Gazu Ziemnego"
"Naturalne ciepło w Twoim domu" - kampania wprowadzająca markę generyczną "Gaz Ziemny"
15 grudnia 2003 roku rozpoczęła się ogólnopolska kampania reklamowa marki "Gaz Ziemny" , która jest pierwszym w Polsce, zakrojonym na tak szeroką skalę przedsięwzięciem marketingowym przedsiębiorstwa z tego sektora. Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo (PGNiG) rozpoczyna tym samym realizację nowej strategii marketingowej i jako jeden z liderów rynku energetycznego buduje markę całej kategorii produktowej. Kampania marki "Gaz Ziemny" potrwa do końca lutego przyszłego roku.
Celem kampanii pod hasłem "Naturalne ciepło w Twoim domu", jest zbudowanie pozytywnego wizerunku nowej marki, a przez to pokazanie wszystkich zalet gazu ziemnego i zwiększenie jego udziału w rynku nośników energii. Kampania jest także wyrazem ujednolicania komunikacji marketingowej wewnątrz PGNiG i elementem przygotowującym przedsiębiorstwo do konkurowania z europejskimi potentatami po wejściu Polski do Unii Europejskiej. Ma ona charakter edukacyjno-wizerunkowy i jest skierowana do obecnych oraz potencjalnych klientów indywidualnych ogrzewających domy gazem ziemnym.
W przetargu na kreację kampanii wzięło udział kilka agencji reklamowych, w tym agencje sieciowe. Wygrała, założona w 1993 r., polska agencja full-service "Opus B" z Krakowa. Agencja ta przedstawiła ofertę, która w największym stopniu oddawała wartości marki ujęte w strategii opracowanej w dziale marketingu PGNiG. Przekaz kampanii skierowany jest do osób, które dbają o komfort swojej rodziny i poszukują przyjaznego i nowoczesnego źródła energii.
- Chcielibyśmy, aby gaz ziemny budził pozytywne skojarzenia i stał się synonimem wygody, atrakcyjnego kosztu użytkowania i troski o rodzinę. Wyniki badania, które poprzedziło naszą kampanię pokazały, że są to wartości cenione przez klientów bardzo wysoko - powiedział Marcin Klukowski, Kierownik Działu Marketingu Produktu PGNiG S.A.
Krakowska agencja opracowała także materiały wizerunkowe (plakaty, zdjęcia, displaye) oraz linię podzielonych tematycznie ulotek informacyjnych (m.in. opłaty za gaz, urządzenia gazowe, oszczędzanie energii, procedura przyłączeniowa). Osoby, które pod wpływem reklamy zechcą dowiedzieć się więcej na temat możliwości wykorzystania gazu ziemnego - znajda je w punktach sprzedaży i obsługi klienta. Tam bowiem prowadzone będą równoległe działania wzmacniające przekaz kampanii reklamowej.
Do przedstawienia oferty na zakup mediów zaproszono sześć domów mediowych. Najefektywniejsze spożytkowanie budżetu zaproponował MediaEdge. W pierwszym etapie kampanii wykorzystana zostanie prasa ogólnopolska i regionalna (całostronicowe reklamy w dziennikach i magazynach) oraz Internet (portale informacyjne - Onet.pl, Gazeta.pl i Wirtualna Polska oraz specjalistyczne - m.in. Murator, Dom.pl, Portal Budowlany, Architekci.pl). Tutaj zastosowane zostaną banery, brand marki, boksy reklamowe i linki tekstowe. Będą się one pojawiać na ekranie komputera automatycznie, po otwarciu danej strony, bądź po wpisaniu w wyszukiwarkę internetową określonych słów, takich jak np.: ogrzewanie, czy łazienki. W styczniu przyszłego roku, gdy rozpocznie się drugi etap kampanii, reklamy marki "Gaz Ziemny" pojawią się na czterystu billboardach w trzydziestu dziewięciu miastach Polski. Kampania potrwa do końca lutego 2004 roku.
Elementem uzupełniającym kampanię w prasie, Internecie i na nośnikach reklamy zewnętrznej jest strona internetowa. Zawiera ona m.in.: kalkulator do obliczania kosztów i efektywności użytkowania gazu ziemnego w gospodarstwie domowym w porównaniu z innymi nośnikami energii, listę adresową biur obsługi klienta oraz szereg innych, użytecznych informacji.
Dołącz do dyskusji: Kampania reklamowa "Gazu Ziemnego"