Kampania antyrasistowska
Layouty kampanii antyrasistowskiej przygotowane przez zespół kreatywny agencji J Walter Thompson promujące Tydzień Przeciw Rasizmowi będą wykorzystywane do promocji idei antyrasistowskich we wszystkich krajach, które prowadza takie działania
Z prośbą o wyrażenie zgody na globalną dystrybucję tych materiałów złożyła międzynarodowa organizacja Service Civil International.
SCI wspiera organizacje antyrasistowskie w wielu krajach, m.in. na dostarcza materiały (plakaty, pocztówki, itp.) komunikujących antyrasistowskie przesłanie, które dystrybuowane są podczas takich akcji jak Tydzień Przeciwko Rasizmowi ( w tym roku zorganizowany w Poznaniu i Warszawie 20-28 marca). Do pakiety takich materiałów nazywanego Peace Pack, rozsyłanych do wielu krajów mają wejść właśnie projekty: KOSTKA, FARBY, SZMINKI.
Kampanię promującą tydzień przeciwko rasizmowi stworzyły Sylwia Rekawek i Justyna Nakielska z agencji J Walter Thompson. Zdjęcia i mock-ups wykonał Sławek Semczuk. Nad pojawieniem się kampanii w mediach pracowały; agencja JWT, dom mediowy Mind Share i Stowarzyszenie Jeden Świat. Wszystkie zaangażowane w ten projekt osoby prowadziły te działania nieodpłatnie. Do akcji przyłączyły się charytatywne drukując reklamy; Polityka, Forum, SuperExpress, Focus, Przegląd, Charaktery, Teleświat, National Geografic, Rzeczpospolita, i drukując plakaty; drukarnia Empir z Poznania i drukarnia Opinion.
Obchody Tygodnia Przeciwko Rasizmowi, które promowała kampania przygotowana przez Sylwię i Justynę są forma uczczenia Międzynarodowego Dnia Przeciwko Dyskryminacji Rasowej, uchwalonego przez ONZ w rocznice masakry 70 uczestników pokojowej demonstracji w Sharpeville w Republice Południowej Afryki w 1960 r.
Dołącz do dyskusji: Kampania antyrasistowska