Justyna Karnowska: Sukces TVP ABC wynika z radykalnej zmiany sposobu konstruowania ramówki
- TVP ABC ma inne cele i założenia niż pozostałe anteny nadające dla dzieci. My realizujemy zadania edukacyjne, zadania nadawcy publicznego. Pozostałe stacje są nastawione głównie na zarabianie - mówi Wirtualnemedia.pl Justyna Karnowska, szefowa TVP ABC.
Kanał dla dzieci TVP ABC notuje regularny wzrost oglądalności. W lipcu br. udział tej stacji w rynku telewizyjnym wyniósł 0,86 proc. (dane Nielsen Audience Measurement), co daje TVP ABC pozycję lidera w segmencie kanałów dla dzieci. W porównaniu do lipca 2015 roku wynik ten zwiększył się o 43,33 proc., a stacja ta na miejsce pierwsze awansowała z czwartego.
Justyna Karnowska, szefowa TVP ABC podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że wzrost oglądalności kanału wynika - jej zdaniem - przede wszystkim z radykalnej zmiany sposobu konstruowania ramówki. - Zrezygnowaliśmy także z niektórych archiwaliów, które nie są już atrakcyjne dla współczesnych dzieci, kupiliśmy kilka nowych pozycji ramówkowych oraz stworzyliśmy spójną koncepcję na pokazywanie polskich i zagranicznych pozycji - wylicza Karnowska.
- Na polskim rynku telewizyjnym jest wiele kanałów zabiegających o dziecięcego widza. My jesteśmy i chcemy być inni niż nasza konkurencja. Po pierwsze dlatego, że mamy inne cele i założenia niż pozostałe anteny nadające dla dzieci. My realizujemy zadania edukacyjne, zadania nadawcy publicznego. Pozostałe stacje są nastawione głównie na zarabianie - mówi nam szefowa TVP ABC.
Jak podkreśla Justyna Karnowska, TVP ABC to przede wszystkim „telewizja, która realizuje misję publiczną i tym się różni od pozostałych kanałów tematycznych dla dzieci”. - Nasza koncesja bardzo wyraźnie opisuje nasze cele. Staramy się je realizować stosując zasadę nauki przez zabawę i zabawy przez naukę, jest to najlepsza forma docierania do dzieci. Staramy się tak dobierać ofertę, że zawsze jest ona atrakcyjna dla najmłodszych widzów, ale najważniejsze, że bezpieczna w przekazie. Słuchamy naszych widzów, słuchamy potrzeb ich rodziców i z tych doświadczeń czerpiemy pomysły na ofertę programową - mówi Karnowska.
Czym TVP ABC chce przyciągnąć przed ekrany tej jesieni młodych widzów? - Przygotowujemy dwie duże nowości dla dzieci, których premiery szykujemy na koniec roku. Jedną z nich jest cykl „W krainie bajek”, czyli teatr dla dzieci, który przywracamy po latach nieobecności, ale w nowej, bardzo atrakcyjnej odsłonie. Pilot serii wyemitowaliśmy w Wielkanoc tego roku i spotkał się on ze znakomitym odbiorem najmłodszych widzów. Jesteśmy w trakcie zakupów nowych pozycji animacyjnych oraz przygotowujemy program wsparcia produkcji animacji polskiej. Jednocześnie jesienią jako jedyny kanał dla dzieci pokażemy w sumie 3 godziny dziennie polskiej animacji, którą widzowie kochają niezależnie od wieku. Zupełnie nową pozycją ramówkową będzie codzienny poradnik dla rodziców zatytułowany „Moda na rodzinę”, który w przestępny i kompleksowy sposób będzie podejmował wszystkie ważne dla współczesnych rodziców problemy - od wychowawczych, po zdrowotne i profilaktyczne - zapowiada Justyna Karnowska.
Szefową TVP ABC zapytaliśmy także o przyszłość programu porannego „Teleranek”. - „Teleranek” pozostaje na antenie TVP ABC. Wypromowaliśmy format na głównej antenie i teraz przyszedł czas na jego realizację w kanale tematycznym - informuje Justyna Karnowska.
Justyna Karnowska szefową kanału TVP ABC została na początku 2016 roku.
Dołącz do dyskusji: Justyna Karnowska: Sukces TVP ABC wynika z radykalnej zmiany sposobu konstruowania ramówki