Joanna Kurska pracuje w Netii, jest ekspertem ds. marki i mediów
Joanna Kurska rozpoczęła pracę u operatora telekomunikacyjnego Netia (Grupa Cyfrowy Polsat) i objęła stanowisko eksperta ds. marki i mediów - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - W świecie nowoczesnych technologii integracja mediów i telekomunikacji jest procesem oczywistym i liczymy w tym obszarze na doświadczenie Joanny - wyjaśnia nam Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Telewizji Polsat.
Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl Kurska objęła stanowisko eksperta ds. marki i mediów w Netii.
- Przede wszystkim wewnętrzną sprawą naszej grupy jest to, kogo zatrudniamy i na jakich warunkach. Aby jednak nie wzbudzać niepotrzebnych emocji, możemy potwierdzić, że Joanna Kurska pracuje w Netii i zajmuje stanowisko Eksperta ds. marki i mediów - potwierdza w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Telewizji Polsat.
- Funkcja ta wymaga znajomości rynku mediów, a Joanna Kurska niemal całe życie zawodowe przepracowała w mediach, z czego kilkanaście ostatnich lat w Grupie Polsat, której Netia jest obecnie częścią. W dzisiejszym świecie nowoczesnych technologii, integracja mediów i telekomunikacji jest procesem oczywistym i liczymy w tym obszarze na doświadczenie Joanny - wyjaśnia Tomasz Matwiejczuk.
Z Telewizji Polskiej do Netii, powrót do Grupy Polsat
Od stycznia do października 2016 roku Joanna Kurska (wówczas Klimek) pracowała w Telewizji Polskiej, zajmowała wtedy stanowisko dyrektora biura koordynacji programowej i marketingu.
Początkowo była wiceszefem biura koordynacji programowej TVP, a od lutego 2016 roku - po odwołaniu Sławomira Zielińskiego - przejęła kierownictwo nad całym biurem. Jako dyrektor programowa i marketingu Kurska przygotowała i wdrożyła strategię programową i wizerunkową TVP.
Joanna Kurska przez kilkanaście lat pracowała w Telewizji Polsat. Przed pracą w TVP była wydawcą programów publicystycznych w Polsat News, m.in. „Gościa Wydarzeń”, „Daję słowo” i „Państwo to my”. Wcześniej przez cztery lata pracowała w redakcji „Interwencji”, jako prowadząca i wydawca. W przeszłości związana była już z TVP, a także z rozgłośniami radiowymi Super FM i Radio Eska.
Ukończyła filologię polską na Uniwersytecie Gdańskim, a także studia podyplomowe menedżerskie w Instytucie Organizacji i Zarządzania w Przemyśle.
Zmiany w Netii
Zatrudnienie Joanny Kurskiej w Netii zbiegło się ze zmianami w zarządzie spółki - rada nadzorcza powierzyła funkcję prezesa i dyrektora generalnego Netii Andrzejowi Abramczukowi. Wcześniej - w grudniu ub.r. - objął stanowisko dyrektora ds. strategii i regulacji w Netii oraz wszedł do zarządu spółki.
Andrzej Abramczuk zaczął pełnić funkcję prezesa zarządu - dyrektora generalnego Netii 18 sierpnia br., po wygaśnięciu delegacji Wojciecha Pytla. Przypomnijmy, że w maju br. Pytel został oddelegowany przez radę nadzorczą do tymczasowego wykonywania czynności prezesa spółki na maksymalnie trzy miesiące, po tym jak z funkcji prezesa i dyrektora generalnego zrezygnowała Katarzyna Iwuć.
Na początku grudnia ub.r. 32 proc. akcji Netii od Mennicy Polskiej oraz FIP 11 FIZAN kupił Cyfrowy Polsat, płacąc 638,8 mln zł. W konsekwencji do zarządu Netii zostali powołani dwaj menedżerowie związani z grupą kapitałową Cyfrowego Polsatu: Krzysztof Adaszewski został dyrektorem finansowym i Andrzej Abramczuk . Natomiast w styczniu br. do rady nadzorczej Netii dołączył Wojciech Pytel, od ponad 15 lat związany z firmami Zygmunta Solorza.
W II kwartale 2018 roku Netia uzyskała 343 mln złotych przychodów, a zysk operatora osiągnął poziom 11,7 mln. Wzrosły m.in. przychody z transmisji danych. Spółka utrzymała też pozytywne trendy w zakresie wzrostu liczby szybkich dostępów do internetu, TV i usług mobilnych.
Dołącz do dyskusji: Joanna Kurska pracuje w Netii, jest ekspertem ds. marki i mediów
Ciekawe czy TVP teraz kupi od Solorza prawa do piłki nożnej i siatkówki a grube 50 mln euro ;)