SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Jedynka" dogania Radio Zet

Liderem rynku radiowego pozostaje RMF FM, które zwiększa przewagę nad Radiem Zet.

Radio RMF FM jest w dalszym ciągu najchętniej słuchaną stacją radiową w Polsce - pokazuje najnowsza fala badań słuchalności instytutu SMG/KRC A Millward Brown Company.

W okresie lipiec-wrzesień 2005, RMF FM miało 23% udziały w rynku, to o 0,1 proc. więcej w porównaniu do poprzedniego pomiaru (czerwiec-sierpień 2005r.).

Na drugim miejscu jest Radio Zet, które kolejny miesiąc z rzędu notuje spadek słuchalności. W ostatnim badaniu udział w rynku zmniejszył o 0,4 proc. do poziomu 16,5 proc.. Od kwietnia b.r. spadek jest jeszcze większy - 3,1 proc..

Różnica pomiędzy RMF FM a Radio Zet osiągnęła rekordowo wysoki poziom 6,5 proc., co wskazuje, że RMF FM ma wyniki o 39% lepsze niż Zetka. Tak dużej przepaści pomiędzy liderem i kolejną stacją nie było od kilku lat.

W analizowanym okresie warto również zauważyć wzrost słuchalności radiowej 'Jedynki', która traci do Radia Zet już tylko 1,2 proc.. Słabszy wynik zanotowała radiowa "Trójka".

Udział w rynku słuchalności

 

kwiecień 2005 :
czerwiec 2005

maj 2005 :
lipiec 2005

czerwiec 2005 :
sierpień 2005

lipiec 2005 :
wrzesień 2005

Stacje ogólnopolskie

RMF FM

22,4%

22,7%

22,9%

23,0%

Radio Zet

19,6%

18,1%

16,9%

16,5%

Jedynka

13,4%

14,1%

14,8%

15,2%

Trójka

5,8%

5,9%

6,3%

5,9%

Radio Maryja

2,3%

2,3%

2,3%

2,2%

Dwójka

0,7%

0,6%

0,5%

0,5%

Biska

0,3%

0,4%

0,5%

0,5%

Stacje ponadregionalne

Radiostacja

0,8%

0,8%

0,7%

0,8%

Radio Wawa

1,2%

1,0%

0,9%

0,8%

 TOK FM

0,4%

0,4%

0,5%

0,6%

Grupy radiowe

Grupa TIME [34]

7,1%

7,5%

8,1%

8,5%

Audytorium 17 [17]

5,5%

5,5%

5,2%

5,3%

Grupa AGORA [27]

4,5%

4,8%

4,7%

4,5%

Grupa AD.POINT [11]

1,7%

1,6%

1,6%

1,5%

Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych


Radio RMF FM jest najchętniej słuchaną stacją radiową w Polsce, także wśród kobiet w wieku 25-44 lata. W przeciętnym dniu w II kwartale 2005 blisko 1/3 kobiet w Polsce w tym przedziale wiekowym słuchała RMF FM. Średnio każda z nich spędzała z tą stacją 3 godziny i 47 minut. Udział w rynku słuchalności pokazuje jeszcze większy dystans w tej grupie docelowej pomiędzy liderem a kolejną stacją w rankingu.

Kobiety w wieku 25-44 lata to grupa słuchaczy szczególnie atrakcyjna dla reklamodawców. To zwykle panie decydują o większości codziennych zakupów związanych z potrzebami całego gospodarstwa domowego.

Kobiety w wieku 25-44 lata

 

Udział w rynku

Zasięg dzienny

Stacje ogólnopolskie

Radio RMF FM

29,4%

32,3%

Radio Zet

21,1%

24,2%

Jedynka - Program 1
Polskiego Radia

8,4%

9,2%

Trójka - Program 3
Polskiego Radia

6,7%

7,6%

Radio Maryja

0,8%

1,9%

Dwójka - Program 2
Polskiego Radia

0,1%

0,5%

Bis Polskie Radio

0,2%

0,5%

Stacje ponadregionalne

Radio Wawa

1,3%

1,6%

Radiostacja

0,4%

0,8%

Radio TOK FM

0,3%

0,5%

Grupy radiowe

Grupa TIME [34]

8,0%

9,8%

Grupa AGORA [27]

4,6%

6,2%

Audytorium 17 [17]

3,6%

5,2%

Grupa AD.POINT [11]

0,9%

1,7%

Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company,
ogół badanych, lipiec 2005 - wrzesień 2005

Dołącz do dyskusji: "Jedynka" dogania Radio Zet

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl