"Jedynka" dogania Radio Zet
Liderem rynku radiowego pozostaje RMF FM, które zwiększa przewagę nad Radiem Zet.
Radio RMF FM jest w dalszym ciągu najchętniej słuchaną stacją radiową w Polsce - pokazuje najnowsza fala badań słuchalności instytutu SMG/KRC A Millward Brown Company.
W okresie lipiec-wrzesień 2005, RMF FM miało 23% udziały w rynku, to o 0,1 proc. więcej w porównaniu do poprzedniego pomiaru (czerwiec-sierpień 2005r.).
Na drugim miejscu jest Radio Zet, które kolejny miesiąc z rzędu notuje spadek słuchalności. W ostatnim badaniu udział w rynku zmniejszył o 0,4 proc. do poziomu 16,5 proc.. Od kwietnia b.r. spadek jest jeszcze większy - 3,1 proc..
Różnica pomiędzy RMF FM a Radio Zet osiągnęła rekordowo wysoki poziom 6,5 proc., co wskazuje, że RMF FM ma wyniki o 39% lepsze niż Zetka. Tak dużej przepaści pomiędzy liderem i kolejną stacją nie było od kilku lat.
W analizowanym okresie warto również zauważyć wzrost słuchalności radiowej 'Jedynki', która traci do Radia Zet już tylko 1,2 proc.. Słabszy wynik zanotowała radiowa "Trójka".
Udział w rynku słuchalności | |||||
| kwiecień 2005 : | maj 2005 : | czerwiec 2005 : | lipiec 2005 : | |
Stacje ogólnopolskie | |||||
RMF FM | 22,4% | 22,7% | 22,9% | 23,0% | |
Radio Zet | 19,6% | 18,1% | 16,9% | 16,5% | |
Jedynka | 13,4% | 14,1% | 14,8% | 15,2% | |
Trójka | 5,8% | 5,9% | 6,3% | 5,9% | |
Radio Maryja | 2,3% | 2,3% | 2,3% | 2,2% | |
Dwójka | 0,7% | 0,6% | 0,5% | 0,5% | |
Biska | 0,3% | 0,4% | 0,5% | 0,5% | |
Stacje ponadregionalne | |||||
Radiostacja | 0,8% | 0,8% | 0,7% | 0,8% | |
Radio Wawa | 1,2% | 1,0% | 0,9% | 0,8% | |
TOK FM | 0,4% | 0,4% | 0,5% | 0,6% | |
Grupy radiowe | |||||
Grupa TIME [34] | 7,1% | 7,5% | 8,1% | 8,5% | |
Audytorium 17 [17] | 5,5% | 5,5% | 5,2% | 5,3% | |
Grupa AGORA [27] | 4,5% | 4,8% | 4,7% | 4,5% | |
Grupa AD.POINT [11] | 1,7% | 1,6% | 1,6% | 1,5% | |
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych |
Radio RMF FM jest najchętniej słuchaną stacją radiową w Polsce, także wśród kobiet w wieku 25-44 lata. W przeciętnym dniu w II kwartale 2005 blisko 1/3 kobiet w Polsce w tym przedziale wiekowym słuchała RMF FM. Średnio każda z nich spędzała z tą stacją 3 godziny i 47 minut. Udział w rynku słuchalności pokazuje jeszcze większy dystans w tej grupie docelowej pomiędzy liderem a kolejną stacją w rankingu.
Kobiety w wieku 25-44 lata to grupa słuchaczy szczególnie atrakcyjna dla reklamodawców. To zwykle panie decydują o większości codziennych zakupów związanych z potrzebami całego gospodarstwa domowego.
Kobiety w wieku 25-44 lata | ||
| Udział w rynku | Zasięg dzienny |
Stacje ogólnopolskie | ||
Radio RMF FM | 29,4% | 32,3% |
Radio Zet | 21,1% | 24,2% |
Jedynka - Program 1 | 8,4% | 9,2% |
Trójka - Program 3 | 6,7% | 7,6% |
Radio Maryja | 0,8% | 1,9% |
Dwójka - Program 2 | 0,1% | 0,5% |
Bis Polskie Radio | 0,2% | 0,5% |
Stacje ponadregionalne | ||
Radio Wawa | 1,3% | 1,6% |
Radiostacja | 0,4% | 0,8% |
Radio TOK FM | 0,3% | 0,5% |
Grupy radiowe | ||
Grupa TIME [34] | 8,0% | 9,8% |
Grupa AGORA [27] | 4,6% | 6,2% |
Audytorium 17 [17] | 3,6% | 5,2% |
Grupa AD.POINT [11] | 0,9% | 1,7% |
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, |
Dołącz do dyskusji: "Jedynka" dogania Radio Zet