"Jeden z dziesięciu" dalej na antenie TVP
Jesienią na antenę TVP wróci teleturniej "Jeden z dziesięciu", prowadzony przez Tadeusza Sznuka. Publiczny nadawca porozumiał się z producentem programu, firmą Euromedia TV.
Jak informuje Centrum Informacji TVP "strony znalazły porozumienie. Zgodnie z planem premierowe odcinki teleturnieju obaczymy jesienią, a prowadzącym jest oczywiście Tadeusz Sznuk".
"Jeden z dziesięciu" z powtórkami
W wiosennej ramówce TVP1 pokazano tylko dwie premierowe edycje "Jednego z dziesięciu". W poprzednich latach kanał emitował po trzy nowe serie teleturnieju w każdym sezonie ramówkowym.
Jak pisaliśmy pod koniec kwietnia, TVP od jakiegoś czasu nadawało tylko powtórki teleturnieju "Jeden z dziesięciu", na co zwrócili uwagę fani serii. Według naszych nieoficjalnych informacji, wiosną umowa w sprawie kontynuacji nie została podpisana, a osoby pracujące przy produkcji nie wiedzą czy program całkowicie nie zniknie z anteny.
- W zależności od sezonu, TVP od wielu lat emitowała zarówno odcinki premierowe, jak również najbardziej atrakcyjne serie powtórkowe. W oparciu o już nabyte prawa będzie on nadal obecny w aktualnej i w kolejnych ramówkach TVP1. W celu uruchomienia produkcji kolejnych serii audycji, TVP prowadzi aktualnie negocjacje z producentem teleturnieju dotyczące warunków kontynuacji współpracy - zaznaczyło TVP.
Według Euromedia TV, producenta programu, rzeczywisty stan rzeczy w oświadczeniu Telewizji Polskiej został zniekształcony.
Jak czytamy w skierowanym do widzów liście „Euromedia TV nie mogła otrzymać od TVP S.A. praw do formatu, ponieważ TVP S.A. nigdy ich nie posiadała - od początku tego teleturnieju w Polsce wyłącznie Euromedia TV, jako niezależny producent dysponuje prawami do produkcji „Jednego z dziesięciu” na terytorium Polski”.
- Partnerskie zasady współpracy są najważniejsze dla Euromedia TV - dlatego nie eskalowała i nie eskaluje ona swoich żądań, a przede wszystkim akceptuje konieczność samoograniczeń wynikających z istoty formatu. Ponadto, Euromedia TV zaakceptowała zaproponowane przez TVP S.A. koszty produkcji, więc niezrozumiałe dla producenta jest odnoszenie się do kwestii finansowych w oświadczeniu TVP S.A. - przekazał w oświadczeniu Anna Brzywczy, prezes zarządu Euromedia TV.
- Zaniepokojonych widzów informujemy i uspokajamy, że Euromedia TV zawsze stała i będzie stać na straży niezależności i wysokiej jakości programu. Jako producent teleturnieju nigdy nie zgodzimy się na zmiany, które mogłyby obniżyć poziom teleturnieju, na których pracowaliśmy przez tyle lat - dodaje Brzywczy.
Średnia widownia premierowych odcinków „Jednego z dziesięciu”, pokazanych na antenie Jedynki w okresie od 17 lutego do 21 kwietnia br., wyniosła 1,31 mln osób, co przełożyło się na 9,78 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+, 5,06 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 6,65 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Teleturniej na antenie TVP1 oglądać można było w dni powszednie o 18.55.
Dołącz do dyskusji: "Jeden z dziesięciu" dalej na antenie TVP