Jakie są najcenniejsze marki świata?
Sektor technologiczny triumfatorem rankingu najcenniejszych marek świata firmy MillwardBrown – najwyższe pozycje zajęły marki takie jaki Google, Microsoft, Apple oraz IBM.
Silne marki dowodzą swojej odporności na recesję – wynika z opublikowanych w środę wyników piątego dorocznego badania firmy MillwardBrown, które wskazuje 100 najcenniejszych marek na świecie (Millward Brown Optimor BrandZ Top100 Most Valuable Global Brands). W okresie, gdy większość głównych wskaźników finansowych spadała, wartość 100 czołowych marek wzrosła o cztery procent w ciągu ostatniego roku, przekraczając pułap 2 bilionów USD.
Miejsce |
Marka |
Wartość (w mln USD) |
Zmiana wartości marki względem 2009 roku |
1 |
Google |
114 260 |
+14% |
2 |
IBM |
86 383 |
+30% |
3 |
Apple |
83 153 |
+32% |
4 |
Microsoft |
76 344 |
0% |
5 |
Coca-Cola |
67 983 |
+1% |
6 |
McDonald’s |
66 005 |
-1% |
7 |
Marlboro |
57 047 |
+15% |
8 |
China Mobile |
52 616 |
-14% |
9 |
GE |
45 054 |
-25% |
10 |
Vodafone |
44 404 |
-17% |
- Nasz ranking dobitnie pokazał, jak wielkie znaczenie mają marki w niektórych spośród firm mogących pochwalić się największymi sukcesami w skali globalnej. Prezesi i dyrektorzy finansowi na całym świecie powinni zwrócić się do swoich specjalistów odpowiedzialnych za marki i marketing z pytaniem, jak można wykorzystać marki do tego, aby jednocześnie chronić firmę w okresie trudności i dalej rozwijać jej działalność – powiedziała Eileen Campbell, Global CEO w firmie Millward Brown.
Ranking BrandZ Top 100, opracowywany na zlecenie WPP, to jedyna wycena na świecie, w której bierze się pod uwagę opinie konsumentów na temat marek, co znajduje swoje odzwierciedlenie w ich wartości finansowej.
Dołącz do dyskusji: Jakie są najcenniejsze marki świata?