SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google, Samsung i LG zdominowały europejski rynek systemów w telewizorach

Europejski rynek systemów operacyjnych w telewizorach jest zdominowany przez trzy platformy: Tizen Samsunga, webOS firmy LG oraz Android TV/Google TV firmy Google. Ta ostatnia w 2021 i 2022 r. odnotowała według danych firmy Dataxis największy wzrost i tendencja ta ma się utrzymać w 2023 r. Jednocześnie na rynku nie brakuje pretendentów, w tym zarówno nowych, jak i już istniejących.

Telewizor z systemem operacyjnym Google TV (fot. Adrian Gąbka)Telewizor z systemem operacyjnym Google TV (fot. Adrian Gąbka)

Jak podkreślają analitycy Dataxis, ponad rok po tym, jak Samsung i LG ogłosiły, że otworzą własny system operacyjny dla zewnętrznych producentów telewizorów, w wysoce konkurencyjnej przestrzeni TV OS wciąż nie nastąpiła konsolidacja rynku.

Samsung, LG i Google mają już co prawda ugruntowaną pozycję na europejskim rynku systemów operacyjnych w telewizorach, ale nie brakuje pretendentów chcących uszczknąć kawałek tego tortu dla siebie.

Roku musi jeszcze umocnić swoją pozycję na rynku Smart TV poza Ameryką Północną. Długo oczekiwana ekspansja w Europie wreszcie stała się faktem pod koniec 2021 r., wraz z wprowadzeniem telewizorów TCL z systemem Roku w Wielkiej Brytanii, a kilka tygodni temu w Niemczech podpisane zostały umowy licencyjne z Metz Blue i TCL. Wygląda na to, że Roku chce zrobić kolejny krok na rynku TV OS, wprowadzając w tym roku własne telewizory Smart TV - początkowo za oceanem, tak jak to w zeszłym roku zrobił Amazon.

TiVo, spółka zależna Xperi, zamierza licencjonować swój TiVo OS zewnętrznym producentom telewizorów, takim jak Vestel, Telefunken czy JVC. Osiągnęła także porozumienie w sprawie integracji swojego oprogramowania z chipsetami Amlogic. Celem tych działań jest wypuszczenie telewizorów w kilku europejskich krajach.

Swój udział w rynku w 2022 r. zwiększyła również Vidaa - platforma używana przez Hisense. Ma ona mocną pozycję na 5 największych rynkach europejskich oraz notuje szybki wzrost w Europie Wschodniej. W kontrze do takich graczy jak Roku, Amazon czy Comcast, w 2023 r. Hisense planuje podbój rynku amerykańskiego, mając ugruntowaną pozycję w innych regionach świata.

Ponadto w 2023 r., po premierze w ostatnich miesiącach w Wielkiej Brytanii i Włoszech, telewizory z wbudowaną platformą Sky Glass firmy Comcast zadebiutują w Niemczech.

Dołącz do dyskusji: Google, Samsung i LG zdominowały europejski rynek systemów w telewizorach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl