Jaka płeć dominuje w Public Relations?
Profesorowie Romy Fröhlich, Sonja B. Peters i Eva-Maria Simmelbauer z Instytutu Nauki o Komunikacji i Badania Mediów (IfKW) na Ludwig-Maximilians-Universität w Monachium opracowały raport na temat sfeminizowania branży PR.
W Niemczech od zawsze uważano, że w public relations zdecydowanie dominują kobiety. Raport przedstawia jednak inne wnioski. Owszem- zdecydowana większośc osób kształacących się na kierunkach PR to kobiety. Raport potwierdza też obiegową opinię, że kobieca empatia,emocjonalność, intuicja czy wrodzona zdolość do komunkiowania się pomaga kobietom w dobrym starcie w branży. Jednak na dalszym etapie przymioty te mogą czasem wręcz przeszkadzać w karierze.
Na kierowniczych stanowiskach bardziej liczą się umiejętności przywódcze. To dlatego - zdaniem autorów raportu - mężczyźni znacznie częsciej trafiają na kierownicze stanowiska w branży. Według raportu mężczyźni w public relations zarabiają też znacznie lepiej niż kobiety. Na podobnych stanowiskach wynagrodzenie mężczyzny jest o ok.900 euro wyższe niż kobiety.
Dołącz do dyskusji: Jaka płeć dominuje w Public Relations?