Viaplay ma ponad milion subskrybentów w Polsce
W zeszłym kwartale liczba subskrybentów platformy streamingowej Viaplay wzrosła o 879 tys. do 6,428 mln, z 685 tys. pozyskano poza Skandynawią. Viaplay Group obniżyła swoje prognozy biznesowe na najbliższy okres.
Rok do roku liczba subskrybentów Viaplay poszła w górę o 78 proc. - z 3,608 do 6,428 mln. Poza Skandynawią w minionym kwartale platforma pozyskała netto 685 tys. klientów, wobec 307 tys. w drugim kwartale.
- Do wzrostu przyczyniły się dodanie do oferty w Polsce i Holandii transmisji z angielskiej Premier League i nowa umowa dystrybucyjna w Polsce - stwierdził w komunikacie Anders Jensen, prezes Viaplay Group. Firma latem porozumiała się z Canal+ Polska co do sprzedaży sublicencji do dwóch najciekawszych meczów z każdej kolejki Premier League, w zamian zyskała prawa do pokazywania części spotkań eWinner I Ligi Żużlowej. W połowie września Viaplay pojawiła się w nowej ofercie Canal+.
Viaplay Group nie podaje, ile klientów ma w poszczególnych krajach. W prezentacji zaznaczyła natomiast, że w zeszłym kwartale zarówno w Polsce, jak i Holandii przekroczyła poziom 1 mln subskrybentów.
Poza Skandynawią jej platforma jest obecna w państwach bałtyckich, z początkiem listopada pojawi się w Wielkiej Brytanii, a w przyszłym roku w USA, Kanadzie, Niemczech, Szwajcarii i Austrii.
Firma nie zmienia swojego celu na koniec br.: Viaplay ma mieć ok. 7,3 mln subskrybentów. Przy czym prognozowaną liczbę klientów w Skandynawii obniżono z 4,8 do 4,6 mln, a w pozostałych krajach - zwiększono z 2,5 do 2,7 mln.
W marcu 2023 roku miesięczna opłata za Viaplay w Polsce wzrośnie z 34 do 55 zł. Platforma do końca br. pozwala kupić roczny pakiet, w którym stawka za miesiąc wynosi 33,25 zł. Podwyżkę opłaty zaplanowano również w Holandii.
Viaplay rośnie dużo mocniej niż stacje tv
W zeszłym kwartale przychody z subskrypcji do Viaplay wzrosły o 69,9 proc. do 1,87 mld szwedzkich koron. W trzech kwartałach wyniosły 4,74 mld koron, o 48,7 proc. więcej niż przed rokiem.
Dużo niższe dynamiki osiągają pozostałe piony biznesowe firmy: w minionym kwartale przychody z dystrybucji kanałów telewizyjnych zwiększyły się o 12,5 proc. do 1,26 mld koron, a z reklam - o 1 proc. do 855 mln koron.
Łączne przychody Viaplay w zeszłym kwartale zwiększyły się rok do roku z 3,05 do 3,97 mld koron, natomiast rentowność zmalała: na poziomie operacyjnym ze 114 mln koron zysku do 100 mln koron straty, a na poziomie netto - z 55 mln koron zysku do 86 mln koron straty.
W trzech kwartałach br. przy wzroście wpływów z 9,11 do 11,02 mld koron zysk operacyjny zwiększył się z 503 do 707 mln koron, a zysk netto - z 293 do 573 mln koron.
Prognoza wzrostu ścięta o jedną czwartą
Wraz z prezentacją wyników z trzeciego kwartału Viaplay Group obniżyła część swoich prognoz biznesowych. Obecnie w całym br. chce osiągnąć ok. 20 proc. wzrostu organicznych przychodów (poprzednio planowała przynajmniej 28 proc.), a tylko w krajach skandynawskich - ok. 10 proc. (wobec 20 proc. wcześniej).
W Skandynawii marża operacyjna ma wynieść ok. 7 proc. (poprzednio firma prognozowała stabilną lub lekko malejącą marżę), a na pozostałych rynkach - niezmiennie 1,35 mld koron straty operacyjnej.
W latach 2020-25 Viaplay Group chce zwiększać średniorocznie organiczne przychody o 16-19 proc. (poprzednio prognozowała wzrost o 18-20 proc.). Prognozę wzrostu w Skandynawii obniżono z 13-15 do 10-12 proc.
Na koniec 2025 roku Viaplay ma mieć ok. 12 mln subskrybentów, przy czym firma wycofała prognozę mówiąca, że po 6 mln będzie w Skandynawii i pozostałych krajach.
Dołącz do dyskusji: Viaplay ma ponad milion subskrybentów w Polsce