TVP Info nowym liderem w DVB-T w marcu. Wydarzenia24 najwyżej wśród nowych kanałów
Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w marcu br. w grupie 4+ było TVP Info, a w 16-49 pierwszy niezmiennie był Polsat. Największym wzrostem pochwalić się mógł TVP Dokument, a najwięcej straciło Zoom TV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W marcu 2022 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem było TVP Info - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Średni udział tej stacji w porównaniu do marca 2021 roku zwiększył się o 135,50 proc. i wyniósł 14,86 proc. Stacja na pozycję lidera awansowała z miejsca piątego. Ten awans to skutego tego, że w marcu stacja relacjonowała przede wszystkim wojnę w Ukrainie.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na drugie miejsca spadła TVP1, która zanotował udział na poziomie 11,86 proc., po spadku o 13,49 proc. Podium uzupełnia Polsat ze spadkiem udziału o 2,54 proc. do 9,99 proc.
Czwarta była TVP2, której udział zmalał o 22,73 proc. do 8,94 proc. Kanał spadł z miejsca drugiego. Czołową piątkę uzupełnia TVN, który spadł z czwartej pozycji - spadek udziału o 0,15 proc. do 6,64 proc.
Najwięcej zyskał kanał TVP Dokument, którego wynik względem marca 2021 roku poszedł do góry o 220 proc. do 0,16 proc. Kanał w zestawieniu był ostatni.
Z kolei najwięcej straciła będąca trzecia od końca w zestawieniu stacja Zoom TV. Jej udział zmalał o 42,67 proc. do 0,43 proc.
1,11 proc. udziału Wydarzenia24
Osiemnaste miejsce zajął nowy kanał - Wydarzenia24, który nadaje od 1 września 2021 roku. Jego średni rynkowy udział wyniósł 1,11 proc. Kanał ten podobnie jak TVP Info zwiększył widownię, bo informował o wojnie w Ukrainie.
Trzy oczka niżej znalazł się kanał Antena HD, który nadaje od 1 maja 2021 roku. Stacja powstała w wyniku konkursu na zagospodarowanie wygasłej koncesji ATM Rozrywki. Średni rynkowy udział Antena HD w marcu br. w DVB-T wyniósł 0,81 proc.
Polsat na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w marcu 2022 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ze średnim udziałem na poziomie 11,21 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, wzrost o 14,74 proc.
Udział drugiego TVN zmniejszył się o 6,16 proc. do 8,68 proc. Podium uzupełnia TVP Info (7,11 proc., do góry o 7,06 proc. - największy wzrost w zestawieniu), które awansowało z 15. lokaty.
Czwarta była TVP2 (6,75 proc., - 16,97 proc.), a pierwszą piątkę uzupełnia TVP1 (6,56 proc., - 12,30 proc.).
W tym ujęciu najwięcej straciła stacja TV6 - było to 35,14 proc. do 2,40 proc.
Dołącz do dyskusji: TVP Info nowym liderem w DVB-T w marcu. Wydarzenia24 najwyżej wśród nowych kanałów