Disney+ zyskał 8 mln użytkowników. Mocny spadek zysku netto
Koncern Walt Disney Company zakończył I kwartał tego roku z wyższymi przychodami niż rok wcześniej, spadł jednak mocno jego zysk netto. Flagowy produkt firmy - serwis streamingowy Disney+ - w ciągu trzech miesięcy zwiększył liczbę subskrybentów o 7,9 mln, chociaż nie wszedł w tym okresie na żaden nowy rynek.
W środę po zakończeniu sesji na amerykańskiej giełdzie. poznaliśmy wyniki finansowe Disneya. W I kwartale 2022 r. przychody firmy wyniosły 19,25 mld dol., czyli o 23 proc. więcej niż rok wcześniej. Do tego wzrostu istotnie przyczynił się powrót zainteresowania parkami rozrywki po zniesieniu restrykcji związanych z pandemią.
Firma odnotowała zysk netto w wysokości 470 mln dolarów (0,26 proc. na akcję). Był on aż o 48 proc. mniejszy niż rok temu. Jednak po wyłączeniu zdarzeń jednorazowych zysk na akcję wyniósł 1,08 dol., notując pozytywną dynamikę.
Netflix w I kwartale zanotował spadek liczby klientów o 200 tys. Odwrotnie było w przypadku istniejącego o wiele krócej serwisu Disney+. Liczba użytkowników tej platformy wyniosła 137,7 mln po wzroście o 7,9 mln osób w ciągu kwartału. To więcej niż spodziewali się analitycy z Wall Street - ich konsensus zakładał 135 mln użytkowników.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/hbo-max-netflix-najpopularniejsze-serwisy-vod-w-polsce-cena-oferta ##
Wyniki Disneya początkowo ucieszyły inwestorów. W notowaniach posesyjnych kurs akcji mediowo-rozrywkowego giganta poszedł w górę po 4,5 proc., by potem jednak spaść o 3 proc.
Bob Chapek, dyrektor generalny Disneya, napisał w liście do inwestorów, że wyniki firmy „po raz kolejny udowodniły, że gra ona we własnej lidze”.
- Spoglądając w przyszłość na drugi wiek działalności Disneya, jestem przekonany, że będziemy nadal przekształcać rozrywkę, łącząc niezwykłą fabułę z innowacyjną technologią, aby stworzyć jeszcze większy, bardziej połączony i magiczny świat Disneya dla rodzin i fanów na całym świecie - napisał Chapek.
Disney+ w Polsce - data startu i ceny
Platforma Disney+ w Polsce ma ruszyć 14 czerwca 2022 r. Miesięcznie polscy użytkownicy zapłacą za dostęp do Disney+ 28,99 zł. Można też zdecydować się na pakiet roczny płacąc jednorazowo 289,90 zł. Od 10 maja serwis oferuje pakiet powitalny - dostęp na 12 miesięcy w cenie ośmiu. Aby skorzystać z promocji, należy odwiedzić stronę disneyplus.com i zarejestrować się. Promocja trwa do 13 czerwca.
Dyrektorem Disney+, odpowiedzialnym za rozwój biznesu w Polsce, został Przemysław Pluta, dyrektorką produkcji oryginalnych w Europie Środkowo-Wshodniej jest Magdalena Cieślak.
Dołącz do dyskusji: Disney+ zyskał 8 mln użytkowników. Mocny spadek zysku netto