Około 10 produkcji Player Original w tym roku. Maciej Gozdowski: u nas sezon trwa cały rok
W tym roku w serwisie Player.pl pojawi się około 10 autorskich produkcji, głównie seriali. - Aktualnie produkujemy i wypuszczamy na rynek głównie seriale, ale to nie oznacza, że rezygnujemy z innych gatunków - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Gozdowski, szef Player.pl.
Od stycznia w Player.pl oglądać można nowy serial „Behawiorysta” z Robertem Więckiewiczem w roli głównej. 10 lutego w serwisie pojawił się trzeci sezon „Kontroli”. Dwanaście dni później zadebiutowała „Tajemnica zawodowa 2”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
W kwietniu na platformę ma trafić nowa produkcja „Herkules”. 10 maja udostępniony zostanie drugi sezon „Nieobecnych”, który według wstępnych założeń miał mieć premierę w czerwcu. Jeszcze wiosną w serwisie zadebiutuje czwarta odsłona „Kontroli”. Najprawdopodobniej na początku jesieni do oferty trafi „Skazana 2”. Player.pl aktualnie pracuje również nad kontynuacją „Chyłki”. Ma powstać specjalny projekt, który na platformę trafi jeszcze w tym lub przyszłym roku.
Jak wynika z naszych informacji, Player.pl pracuje także nad jeszcze innymi produkcjami, w tym nowymi projektami. Ich premiera planowana jest na ten lub przyszły rok. Ogółem w tym roku ma zadebiutować około 10 produkcji Player Original, nie wykluczone że będzie to ponad 10 tytułów.
- W tym roku w naszym serwisie pojawi się sporo produkcji pod marką Player Original, trudno w obecnej sytuacji deklarować ilość. Wszystko zależy od tego, jak się zachowa rynek i jaka będzie jego chłonność. Musimy optymalnie rozkładać premiery w czasie. Nie tylko na wiosnę i jesień, ale także na lato i zimę - w Playerze sezon trwa cały rok. W dodatku musimy się dostosowywać do otaczającej nas rzeczywistości: od ponad dwóch lat zmagamy się z pandemią, a w ostatnich tygodniach oczy całego świata są skierowane na wydarzenia w Ukrainie - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Gozdowski, szef Player.pl.
Player.pl stawia na seriale, ale nie rezygnuje z programów
Aktualnie Player.pl koncentruje się na produkcji głównie seriali fabularnych. Nie oznacza to że w serwisie nie będą się pojawiać programy (np. w zeszłym roku serwis wprowadził do oferty „One night squad” czy „Prince Charming”).
- Aktualnie pod marką Player Original produkujemy i wypuszczamy na rynek głównie seriale, ale to nie oznacza, że rezygnujemy z innych gatunków. Nie każdy nasz projekt po premierze w Player.pl trafi do telewizji linearnej, ponieważ część z nich to produkcje realizowane z myślą tylko o użytkownikach VOD - informuje nas Gozdowski.
W Player.pl na bieżąco udostępniane są również nowe odcinki programów, które powstały z myślą o emisji w kanałach linearnych TVN Grupa Discovery. - Wiosna w Playerze jest wypadkową wiosny w kanałach TVN Grupa Discovery, ponieważ na bieżąco udostępniamy kolejne odcinki programów i seriali ze wszystkich anten. W dodatku wybrane z nich często są udostępniane na naszej platformie przedpremierowo, z kilkudniowym wyprzedzeniem. Cała grupa do tej wiosny przygotowała się znakomicie, mamy najsilniejszą i najbardziej optymalnie dopasowaną do potrzeb widza ofertę, z programami „Przez Atlantyk” i „Mask Singer” na czele, które na pewno będą hitami. To wszystko można oglądać w Playerze, dzięki czemu jesteśmy zdecydowanie najbogatszym serwisem VOD w Polsce pod względem ilości premier i treści - opisuje nam szef Player.pl.
W serwisie znaleźć można również inne projekty, m.in. od listopada ub.r. dostępne są relacje PŚ w skokach narciarskich. Jak informuje nas Gozdowski, skoki w serwisie cieszyły się dobrymi wynikami oglądalności.
- Jestem zadowolony z transmisji skoków narciarskich w Player.pl. Choć ta dyscyplina sportowa jest dostępna na wielu platformach, bardzo dużo osób oglądało ją właśnie w Playerze. Co ważne, wielu nowych użytkowników, którzy przyszli zobaczyć skoki, zostali z nami, zachęceni przez znajdujące się w Playerze inne treści - informuje.
Coraz więcej treści związanych z Ukrainą
Z naszych informacji wynika, że od początku wybuchu wojny w Ukrainie Player.pl nie zaobserwował zmian w ilości użytkowników w serwisie. Zauważalny jest jednak fakt, że abonenci platformy w większym stopniu niż wcześniej oglądali pozycje programowe o charakterze informacyjnym.
- Od wybuchu wojny w Ukrainie nie zauważam zbytnio różnic w ilości użytkowników w serwisie, ale zmienił się ich model konsumpcji. Nasi użytkownicy obecnie dużo częściej poszukują informacji, dlatego m.in. wzrosła ilość wyświetleń kanału TVN24, czy innych audycji o charakterze informacyjnym - mówi nam Maciej Gozdowski.
Player.pl w ostatnim czasie rozwija strefę newsową, w której ostatnio m.in. pojawił się streaming kanału Ukraina 24. Na platformie stopniowo udostępniane są kolejne audycje skierowane dla Ukraińców, są dostępne bez opłat (m.in. bajki „Dora”, „Psi patrol” oraz „SpongeBob”).
W serwisie pojawiają się także różnorodne treści, które mają na celu przybliżenie Polakom Ukrainy, m.in. cykl krótkich filmów dokumentalnych poświęconych ukraińskiemu dziedzictwu - „Silni razem”.
- Zawsze dajemy / staramy się dawać naszym widzom to, czego potrzebują, dlatego działamy w kierunku rozwoju kolekcji treści w języku ukraińskim. Między innymi pod koniec lutego na naszej platformie uruchomiliśmy kanał Ukraina 24, następnie udostępniliśmy kolekcję z bajkami po ukraińsku - bez opłat, bez logowania, na każdym urządzeniu. Planujemy również kolejne działania. Chcemy zamieszczać inne programy z myślą o Ukraińcach mieszkających w Polsce. Trwają intensywne prace w tym zakresie - opisuje nam szef Player.pl.
Player.pl ma 1,5 mln subskrybentów
Według nieoficjalnych ustaleń Wirtualnemedia.pl należąca do TVN Grupa Discovery platforma Player.pl ma podobno około 1,5 mln subskrybentów. Nadawca nie ujawnia tych statystyk, ale podkreśla, że Player mocno rozwinął się przez ostatni rok. - Krokiem milowym w rozwoju platformy była zmiana modelu dystrybucyjnego w lutym ub.r., która bardzo się sprawdziła - ostatnio mówił nam Maciej Gozdowski, szef Player.pl.
Player.pl bardzo rzadko podawał liczbę abonentów serwisu. W sierpniu 2020 roku platforma miała 375 tys. subskrybentów. W szczytowym momencie wiosną 2020 roku było to 370 tys. Na koniec 2019 roku liczba abonentów wynosiła około 300 tys., a na koniec 2018 roby było to około 70 tys. Z naszych ustaleń wynika, że w lutym ub.r. (w okresie zmiany modelu dystrybucyjnego) Player.pl miał około pół mln płatnych użytkowników.
Dołącz do dyskusji: Około 10 produkcji Player Original w tym roku. Maciej Gozdowski: u nas sezon trwa cały rok