SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Disney+ z lepszym startem od HBO Max. Prawie 2 mln widzów w pierwszym tygodniu

W pierwszym tygodniu od startu Disney+ w Polsce łączna oglądalność platformy wyniosła 1,9 miliona osób. To około 700 tys. więcej widzów niż w pierwszych siedmiu dniach istnienia platformy HBO Max, która zadebiutowała nad Wisłą w marcu. Widzowie oglądają treści w Disney+ głównie na telewizorach.

Platforma streamingowa Disney+Platforma streamingowa Disney+

Długo wyczekiwany debiut Disney+ w Polsce nastąpił 14 czerwca. Fani produkcji z serii Marvela czy Star Wars na pojawienie się serwisu w naszym kraju czekali od dawna. Platforma już miesiąc przed startem zachęcała użytkowników do rejestracji, oferując niższą miesięczną cenę przy zakupie dostępu na rok. Jak wypadł ten debiut?

- Polscy widzowie chętnie wypróbowali nowe treści oferowane przez Disney+, już w dniu premiery z oferty wideo serwisu skorzystało prawie 400 tys. widzów - mówi Michał Buszko, advanced measurement manager w Nielsenie. Dla porównania w dniu debiutu HBO Max 8 marca z platformy skorzystało 329 tys. osób.

Większy roźdźwięk widać przy danych tygodniowych - Disney+ miał w pierwszych siedmiu dniach obecności w Polsce 1,9 mln widzów, a HBO Max – ok 1,2 mln. Trzeba zaznaczyć, że np. HBO Max nie pojawiło się jako zupełnie nowy serwis, ale jako rozszerzenie dostępnego wcześniej HBO GO.  

- Widzowie którzy zdecydowali się oglądać treści w serwisie (Disney+ - przyp.), robili to średnio godzinę i 13 minut dziennie, co jest powyżej średniej oglądalności platform wideo OTT. Z punktu widzenia zwyczajów widzów, serwis wpisuje się w podobne rytuały jak inne serwisy z kategorii SVOD takie jak Netflix czy HBO Max: widzowie preferują oglądanie ich na dużych ekranach, zdecydowanie też więcej czasu poświęcają w weekendy na korzystanie z nich - dodaje Michał Buszko.

Ponad 1,2 miliona widzów oglądało treści wideo z Disney+ na ekranach telewizorów podłączonych do internetu, a prawie 430 tys. na ekranach komputerów. Niemal 370 tys. użytkowników korzystało z platformy na smartfonach, niewielka część na tabletach.

Średnio najwięcej czasu oglądając Disney+  spędzili widzowie korzystający z telewizorów, najkrócej serwis oglądano na smartfonach, co nie zaskakuje, bo nie oferują one zbyt dużego ekranu. 

Disney+ w Polsce - oferta i ceny

Disney+ wszedł do Polski po niemal trzech latach od debiutu w Stanach Zjednoczonych. Kontent w serwisie został zgromadzony pod sześcioma markami: Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic i Star.  W ofercie jest 800 filmów, ponad 1800 seriali, w tym 150 oryginalnych produkcji Disney+.

Na bieżąco będą dodawane kolejne filmy i seriale. Nie tylko te produkowane w USA, ale też w innych częściach świata.  Firma zapowiedziała, że do 2024 r. w regionie Europy, Bliskiego Wschodu czy Afryki powstanie 60 lokalnych produkcji. 

Za dostęp do Disney+ miesięcznie użytkownicy zapłacą 28,99 zł. Osoby, które zarejestrowały się na stronie disneyplus.com do 13 czerwca, mogły wykupić roczną subskrypcję w cenie za osiem miesięcy. Serwis oferowany jest też w specjalnych promocjach z usługami Grupy Polsat Plus: pakietami Polsat Box, Polsat Box GO, Netii i Plusa.

Serwis oferuje wybrane treści w 4K. Na jednym koncie można oglądać seriale i filmy na czterech urządzeniach urządzeniach jednocześnie i stworzyć siedem profili.

Dołącz do dyskusji: Disney+ z lepszym startem od HBO Max. Prawie 2 mln widzów w pierwszym tygodniu

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomek
Hbo max nie ma kompletnie nic. Nawet netflix ma lepsza oferte.
odpowiedź
User
pazerność
Hmmmm, jakie fajne reklamy Leroy Merlin na Wirtualnych Mediach... Wirtualne Media mają już gdzieś zbrodnie w Ukrainie i Leroy Merlin zwiększające sprzedaż w Rosji, aby dorobić się na wojnie i odcinające swoich pracowników w Ukrainie od możliwości kontaktowania się itd. Brawo, zachłanne wirtualne!
odpowiedź
User
hoho
Fajnie, ale caly ten content mam za darmo w sieci. Nie place za odgrzewane kotleciki xD
odpowiedź