Disney+ z lepszym startem od HBO Max. Prawie 2 mln widzów w pierwszym tygodniu
W pierwszym tygodniu od startu Disney+ w Polsce łączna oglądalność platformy wyniosła 1,9 miliona osób. To około 700 tys. więcej widzów niż w pierwszych siedmiu dniach istnienia platformy HBO Max, która zadebiutowała nad Wisłą w marcu. Widzowie oglądają treści w Disney+ głównie na telewizorach.
Długo wyczekiwany debiut Disney+ w Polsce nastąpił 14 czerwca. Fani produkcji z serii Marvela czy Star Wars na pojawienie się serwisu w naszym kraju czekali od dawna. Platforma już miesiąc przed startem zachęcała użytkowników do rejestracji, oferując niższą miesięczną cenę przy zakupie dostępu na rok. Jak wypadł ten debiut?
- Polscy widzowie chętnie wypróbowali nowe treści oferowane przez Disney+, już w dniu premiery z oferty wideo serwisu skorzystało prawie 400 tys. widzów - mówi Michał Buszko, advanced measurement manager w Nielsenie. Dla porównania w dniu debiutu HBO Max 8 marca z platformy skorzystało 329 tys. osób.
Większy roźdźwięk widać przy danych tygodniowych - Disney+ miał w pierwszych siedmiu dniach obecności w Polsce 1,9 mln widzów, a HBO Max – ok 1,2 mln. Trzeba zaznaczyć, że np. HBO Max nie pojawiło się jako zupełnie nowy serwis, ale jako rozszerzenie dostępnego wcześniej HBO GO.
- Widzowie którzy zdecydowali się oglądać treści w serwisie (Disney+ - przyp.), robili to średnio godzinę i 13 minut dziennie, co jest powyżej średniej oglądalności platform wideo OTT. Z punktu widzenia zwyczajów widzów, serwis wpisuje się w podobne rytuały jak inne serwisy z kategorii SVOD takie jak Netflix czy HBO Max: widzowie preferują oglądanie ich na dużych ekranach, zdecydowanie też więcej czasu poświęcają w weekendy na korzystanie z nich - dodaje Michał Buszko.
Ponad 1,2 miliona widzów oglądało treści wideo z Disney+ na ekranach telewizorów podłączonych do internetu, a prawie 430 tys. na ekranach komputerów. Niemal 370 tys. użytkowników korzystało z platformy na smartfonach, niewielka część na tabletach.
Średnio najwięcej czasu oglądając Disney+ spędzili widzowie korzystający z telewizorów, najkrócej serwis oglądano na smartfonach, co nie zaskakuje, bo nie oferują one zbyt dużego ekranu.
Disney+ w Polsce - oferta i ceny
Disney+ wszedł do Polski po niemal trzech latach od debiutu w Stanach Zjednoczonych. Kontent w serwisie został zgromadzony pod sześcioma markami: Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic i Star. W ofercie jest 800 filmów, ponad 1800 seriali, w tym 150 oryginalnych produkcji Disney+.
Na bieżąco będą dodawane kolejne filmy i seriale. Nie tylko te produkowane w USA, ale też w innych częściach świata. Firma zapowiedziała, że do 2024 r. w regionie Europy, Bliskiego Wschodu czy Afryki powstanie 60 lokalnych produkcji.
Za dostęp do Disney+ miesięcznie użytkownicy zapłacą 28,99 zł. Osoby, które zarejestrowały się na stronie disneyplus.com do 13 czerwca, mogły wykupić roczną subskrypcję w cenie za osiem miesięcy. Serwis oferowany jest też w specjalnych promocjach z usługami Grupy Polsat Plus: pakietami Polsat Box, Polsat Box GO, Netii i Plusa.
Serwis oferuje wybrane treści w 4K. Na jednym koncie można oglądać seriale i filmy na czterech urządzeniach urządzeniach jednocześnie i stworzyć siedem profili.
Dołącz do dyskusji: Disney+ z lepszym startem od HBO Max. Prawie 2 mln widzów w pierwszym tygodniu