Jak Frugo kulturyzowało użytkowników Wykopu (wideo case study)
Przedstawiamy opis kampanii „Kulturyzator Frugo” zrealizowanej przez firmy Foodcare i FaceAddicted w serwisie Wykop.pl. Akcji przyznano Grand Prix w tegorocznym Polskim Konkursie Reklamy KTR.
Przeprowadzona w czerwcu ub.r. akcja „Kulturyzator Frugo” była elementem kampanii „Frugo - owoc kultury”, opartej na hasłach „Humanizm Wam w duszę” czy „Kwiatek Ci w rękę Jadziu” prezentowanych w stylistyce napisów na ścianach (zobacz szczegóły). Na czym polegała? Wulgarne słowa we wpisach internautów podmieniane były na śmiesznie wymyślne zamienniki, takie jak „huncwot”, „bździągwa”, „zacietrzewiam się”, „zaiwaniaj” czy „wtrynił”. Obok znajdował się banner informujący, że tak wykwintny język zapewnia Frugo, oraz pozwalający wyłączyć tę opcję.
>>> KTR 2014: Grand Prix za akcję Frugo, nagrody dla DDB i Maspexu
Kampanię wspólnie z firmą FoodCare, producentem Frugo, przygotowała i przeprowadziła agencja FaceAddicted, a przy realizacji pracował też zespół Wykop.pl.
- W pierwszych dniach aktywności nie byliśmy pewni sukcesu akcji, choć idea kreatywna autorstwa Alka i Mateusza z naszego ówczesnego teamu była wręcz genialna. Po pierwszym tygodniu kampanii odnotowaliśmy „jedynie” 2 tysiące ocenzurowanych komentarzy - opisuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Anna Robotycka, partner zarządzający FaceAddicted.
- Account i reszta zespołu działała szybko - dodaliśmy tooltipa (etykieta narzędzia) oraz optymalizowaliśmy kampanię w bardzo bliskiej współpracy z Wykop.pl. Dzięki temu udało się nam w drugim tygodniu działania Kulturyzatora dobić do wyniku 7 tysięcy ocenzurowanych komentarzy i tym samym uzyskać rezultaty, które zadowalały klienta - opisuje Robotycka. - Ostatecznie aplikacja Frugo wzbudziła tak duże zainteresowanie, że liczba ocenzurowanych komentarzy wzrosła aż o 123 proc. Jedna trzecia najbardziej zaangażowanych użytkowników, stanowiących trzon serwisu, brała aktywnie udział w akcji. Kulturyzator raz pchnięty w ruch nakręcał kolejne komentarze - dodaje.
Satysfakcji z tej kampanii nie ukrywa również Michał Białek, dyrektor zarządzający Wykopu. - Bardzo się cieszę, że znalazła się agencja, która stara się zrobić coś więcej niż tylko kampanię bannerową. Zazwyczaj zleceniodawcy starają się szukać najprostszych rozwiązań, co kończy się milionem odsłon reklamy displayowej, podczas gdy Wykop i wykopowicze oczekują czegoś więcej. Właśnie takim świetnym pomysłem była aplikacja Frugo zintegrowana z naszym systemem komentarzy - mówi Białek.
- Dla nas samych realizacja kampanii podobnych do „Kulturyzatora Frugo” stanowi o wiele większą frajdę i spoglądając długoterminowo, wolimy zarobić na kampanii mniej, ale pogodzić trzy wierzchołki trójkąta użytkownicy - klient - nasz przychód. Tworząc przy tym nieraz ciekawy produkt - deklaruje dyrektor Wykopu.
Autorzy kampanii:
• Zgłaszający: Foodcare
• Współzgłaszający: FaceAddicted
• Klient: Foodcare
• Dyrektor kreatywny: Aleksander Frydrych, Mateusz Żdanko
• Art. Director: Mateusz Żdanko
• Copywriter: Aleksander Frydrych
• Dom Produkcyjny: Wykop.pl
• Key Account Manager (Wykop.pl): Beata Niedźwiecka
• Starszy Programista (Wykop.pl): Maciej Kiner
Dołącz do dyskusji: Jak Frugo kulturyzowało użytkowników Wykopu (wideo case study)