Izabella Miejłuk
rozmowa wortalu Wirtualnemedia.pl z dyrektor generalną MTV Networks Polska
Marcin Szumichora:Od 11 kwietnia objęła Pani stanowisko dyrektora generalnego MTV Polska. Jak do tego doszło?
Izabella Miejłuk: Zostałam awansowana na stanowisko dyrektora generalnego z pozycji dyrektora ds. rozwoju biznesowego i komunikacji. Z MTV związana jestem od początku istnienia polskiego biura, czyli od 2000 roku.
Jakie zadania zostały przed Panią postawione?
Przede wszystkim jestem odpowiedzialna za zapewnienie oglądalności kanałom MTV i tym samym za programowy i kreatywny rozwój obu stacji. Moim bardzo ważnym zadaniem jest również realizacja celów biznesowych w sprzedaży i dystrybucji.
W jakim kierunku, pod Pani kierownictwem, będzie zmierzać MTV?
Zarówno ja, jak i zespół, z którym mam przyjemność pracować, będziemy starać się tworzyć jeszcze lepszą ofertę dla polskich młodych widzów. Fani MTV szukają u nas trendów, muzyki, inspiracji, której nie w żadnej innej stacji telewizyjnej w Polsce. Chcemy tej inspiracji dostarczać naszym widzom, reklamodawcom i partnerom jeszcze więcej.
Co zamierza Pani zmienić w MTV Polska?
MTV Polska ma za sobą bardzo udany rok. Nasze wyniki oglądalności w grupie wiekowej 13-24 wzrosły w ciągu tego roku o ponad 60%. W zeszłym roku postawiliśmy na seriale z iście MTV-owskim "spinem" i te właśnie pozycje w naszej ramówce cieszą się największą popularnością wśród widzów jak i są żywiołowo dyskutowane w mediach i na internetowych forach. Będziemy walczyć, aby ten rosnący trend w oglądalności MTV Polska utrzymać również w tym roku.
Które obecnie programy są najchętniej oglądane w MTV?
Nasi widzowie niezmiennie uwielbiają "Jackassa". Dwa inne ramówkowe hity to "Pimp my ride" i "Wade Robson Project".
Czy w MTV będzie więcej polskich produkcji?
Od kwietnia wystartowaliśmy w MTV Polska z odmienionym, nowoczesnym i na wskroś polskim "MTV Select". Select to nasza codzienna "porcja" polskich celebrities, wieści z polskich kin, recenzji dostępnych u nas gier komputerowych i ogólnie dawka wszelkiej maści informacji i materiałów, które zainteresować mogą naszego widza.
Zmieniając temat. Właściciel telewizja MTV nabył kilka miesięcy temu telewizją VIVA. Jak obecnie wygląda proces łączenie obu tych podmiotów?
MTV Networks Polska i Viva Polska działają jako dwa niezależne podmioty i nie są mi znane szczegóły na temat czasu i sposobu integrowania obu organizacji.
Czyli o planach wobec VIVA nic może Pani powiedzieć?
Jak wspomniałam wyżej, MTV i Viva działają niezależnie. Nie jestem właściwą osobą, by wypowiadać się na temat planów Vivy. Jedyne, co mogę powiedzieć, bazując na zdarzeniach z rynku niemieckiego, węgierskiego i szwajcarskiego: Viva w tych krajach jest bardzo ważną częścią portfolio kanałów muzycznych, należących do Viacom i nikt nie zamierza jej likwidować.
Czym VIVA i MTV będą się miały od siebie różnić?
Nie jestem w stanie udzielić odpowiedzi na to pytanie.
A co dalej z MTV Classic? Od jakiegoś czasu można zauważyć, że stacja umiera, nic się tam praktycznie nie dzieje.
Zamierzamy wprowadzić gruntownie zmiany w MTV Classic i ten moment się zbliża. Mam nadzieję, ze najpóźniej do końca czerwca tego roku zmienimy ten kanał na stację bardziej nowoczesną, kolorową i lepiej dopasowaną do oczekiwań dorosłego, zainteresowanego muzyką widza.
Czy zmieni się także nazwa MTV Classic?
Jest to bardzo prawdopodobne. Myślimy nad wprowadzeniem do Polski lokalnej wersji międzynarodowego kanału z portfolio MTV Networks - VH1.
A co z formułą tego kanału?
Kanał pozostanie stacja dla dorosłych fanów muzyki i popkultury. Mając nieograniczoną możliwość korzystania z przebogatej biblioteki VH1 dysponowalibyśmy programami na temat światowych gwiazd nie do obejrzenia na żadnej innej antenie... .
Czy MTV planuje uruchomić w Polsce w najbliższym kolejne nowe kanały?
Przyglądamy się uważnie rynkowi polskich kanałów tematycznych i nie wykluczamy takiej możliwości. Do Viacomu należy bardzo wiele kanałów, które mają według mnie duży potencjał i mogą być atrakcyjne dla polskich widzów.
A które kanały są rozważone i kiedy taki nowy kanał mógłby pojawić się na naszym rynku?
Viacom (właściciel MTV - przyp. red.) ma w swoim portfolio kanały dziecięce, filmowe, komediowe, rozrywkowe i każde z tych pól wydaje nam się interesujące. Oczywiście za każdym razem trzeba przeanalizować koszt uruchomienia lokalnej wersji danej stacji tematycznej - niektóre z tych kanałów sę bardzo drogie w produkcji musimy przeanalizować czy jest to dla MTV Networks Polska opłacalne.
W tym roku nie planujemy uruchomić nowych kanałów. Może w przyszłym roku, ale jak wspomniałam, wszystko zależy od wyników naszych badań.
Coraz prężniej rozwija się telewizja 4fun.tv. Jak duże jest to zagrożenie dla MTV?
Każdą konkurencje trzeba bacznie obserwować i nie lekceważyć. Taka jest też postawa MTV wobec 4fun.TV.
I na koniec już. Czym polskie MTV różni się od swojego amerykańskiego odpowiednika czy też największych europejskich "mutacji" MTV?
Polskie MTV gra polską muzykę, ma polskie programy, polskich prezenterów, i jest tworzone w Polsce. Prawdopodobnie MTV jest generalnie bardziej światową marką niż na przykład Viva, ale taka jest strategia sieci. Mówi się o MTV, ze jest "oknem na muzyczny i młodzieżowy świat" i takie pozycjonowanie nam odpowiada. MTV Polska jest oknem na świat dla młodych Polaków.
Czym w najbliższym czasie zaskoczy MTV?
Jeżeli teraz zdradzę, to nikt już nie będzie zaskoczony, jak się "to" wydarzy:).
Dołącz do dyskusji: Izabella Miejłuk