Iwona Kostka-Kwiatkowska dyrektorem Czwórki, Radomir Czarnecki szefem Polskiego Radia 24
Polskie Radio rozstrzygnęło konkurs na stanowiska dyrektorów Programu IV i informacyjnej stacji PR 24. Antenami pokierują Iwona Kostka-Kwiatkowska i Radomir Czarnecki - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Kostka-Kwiatkowska była dotąd związana z Akademickim Radiem Kampus na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie pełniła funkcję redaktor naczelnej. Wcześniej pracowała w redakcji rozgłośni jako redaktor. W marcu br. wybrano ją na przewodnicząca zarządu Polskich Rozgłośni Akademickich (więcej na ten temat).
Nowa szefowa Czwórki zastąpi Krzysztofa Łuszczewskiego, który od kwietnia awansował na szefa nowoutworzonego Centrum Rozwoju Radiofonii Cyfrowej. Łuszczewski ma teraz poświęcić się całkowicie nadzorowaniem procesu cyfryzacji radia.
>>> Polskie Radio szykuje nowe kanały na multipleks: dla dzieci, seniorów i edukacyjny
Radomir Czarnecki, który pokieruje Polskim Radiem 24, pracował dotychczas w Informacyjnej Agencji Radiowej jako reporter. Zajmował się m.in. polityką i sprawami zagranicznymi - był specjalnym wysłannikiem Polskiego Radia na Ukrainie podczas zamieszek w Kijowie.
PR 24 nie miało dotąd szefa i podlegało Grzegorzowi Stranzowi, wicedyrektorowi IAR. Na czas konkursu redakcją stacji kierował Krzysztof Łuszczewski. Informacyjna stacja nadaje w internecie i cyfrowo w aglomeracji warszawskiej i katowickiej. Od 1 sierpnia br. - po uruchomieniu kolejnych urządzeń nadawczych - sygnał radia będzie dostępny w Gdańsku, Kielcach, Wrocławiu, Krakowie i Szczecinie (przeczytaj o tym).
Nowi dyrektorzy rozpoczynają pracę od czerwca. Przypomnijmy, że konkurs na szefów dwóch stacji Polskiego Radia rozpisano w kwietniu. O stanowisko szefa Programu IV ubiegało się 11 kandydatów, natomiast dyrektorem informacyjnej rozgłośni PR 2 zostać chciało 12 osób (przeczytaj o tym).
Z danych Radio Track wynika, że od września ub.r. do lutego br. udział Polskiego Radia 24 w rynku radiowym Aglomeracji Śląskiej wyniósł 0,1 proc. (zobacz jego pełne wyniki). Z kolei udział Czwórki w całym rynku radiowym w okresie od stycznia do marca br. wynosił 0,7 proc. (zobacz dane).