IO Rio 2016 najchętniej oglądane w TVP2, mecze siatkówki hitami. 60 mln zł z reklam, liderem Aflofarm
Igrzyska olimpijskie w Rio de Janeiro śledziło na antenach TVP mniej widzów niż zorganizowane cztery lata temu IO w Londynie. Największe audytorium zgromadziły mecze siatkówki mężczyzn. TVP na reklamach wokół relacji związanych z igrzyskami zarobiła łącznie 59,13 mln zł.
Największą średnią widownię wszystkich programów związanych z igrzyskami (transmisje, retransmisje, studia olimpijskie, ceremonia otwarcia i zamknięcia) we wszystkich grupach wiekowych zanotowała TVP2.
Wśród wszystkich widzów widownia wszystkich audycji wyniosła 883 tys. osób, w grupie 16-49 - 302 tys., a w 16-59 - 504 tys. Przełożyło się to odpowiednio na 12,76 proc., 11,20 proc. i 12,51 proc. udziału w rynku telewizyjnym tej stacji - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Wszystkie relacje związane z IO na antenie Jedynki śledziło odpowiednio 771 tys., 274 tys. i 16-59 - 441 tys. osób. Udziały tych transmisji były jednak wyższe, niż w Dwójce - wyniosły one 13,52 proc., 11,55 proc. i 12,72 proc.
Audycje związane z Igrzyskami Olimpijskimi pokazane na antenie TVP Sport wśród wszystkich widzów śledziło średnio 99 tys. widzów (1,54 proc. udziału). W grupie 16-49 było to 32 tys. osób (1,27 proc. udziału), a w 16-59 - 55 tys. osób (1,46 proc. udziału).
Średnia oglądalność wszystkich programów związanych z Igrzyskami
Stacja | Grupa 4+ | Grupa 16-49 | Grupa 16-59 | |||
AMR | SHR% | AMR | SHR% | AMR | SHR% | |
TVP1 | 771 367 | 13,52% | 273 943 | 11,55% | 441 633 | 12,72% |
TVP2 | 883 322 | 12,76% | 302 313 | 11,20% | 504 204 | 12,51% |
TVP Sport | 98 858 | 1,54% | 32 189 | 1,27% | 54 799 | 1,46% |
Mniej widzów niż w Londynie
Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro śledziło zdecydowanie mniej widzów, niż poprzednią letnią olimpiadę, która odbyła się w 2012 roku w Londynie. Wówczas relacje w Jedynce miały średnio 1,97 mln widzów, w Dwójce - 1,43 mln, a w TVP Sport - 106 tys. Oznacza to, że IO 2016 miały odpowiednio o 1,20 mln, 550 tys. i 7 tys. widzów mniej, niż IO 2012.
Ponadto olimpiada sprzed czterech lat transmitowana była również w Eurosporcie - na tej stacji relacje śledziło średnio 138 tys. widzów.
Z kolei emisje z zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi w 2014 roku do Jedynki przyciągały 2,50 mln widzów, do Dwójki - 1,54 mln, do TVP Info - 482 tys., a do TVP Sport - 101 tys.
Mecze siatkówki hitem
Wśród transmisji olimpijskich największą widownię telewizyjną w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku zgromadziła transmisja meczu piłki siatkowej Polska-Argentyna, którą 11 sierpnia na antenie TVP1 oglądało 4,47 mln widzów, co przełożyło się na 31,92 proc. udziału w rynku telewizyjnym.
Na drugim miejscu znalazł mecz polskich siatkarzy z reprezentacją USA, który 17 sierpnia śledziło 4,35 mln osób, a jego udział wyniósł 34,35 proc. (emisja również w TVP1).
Podium uzupełnia relacja meczu z Rosją, która miała miejsce 13 sierpnia br. Ten pojedynek w Jedynce zgromadził 4,07 mln oglądających (32,50 proc. udziału).
Oczko niżej uplasowała się transmisja rzutu młotem kobiet z 15 sierpnia, która przyciągnęła do TVP1 średnio 3,59 mln widzów (34,24 proc. udziału).
Czołową piątkę uzupełnia mecz piłki ręcznej mężczyzn Polska-Niemcy (3,47 mln widzów; 30,37 proc. udziału; emisja 21 sierpnia w Dwójce).
TOP 10 transmisji olimpijskich wg średniej widowni w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku - 4+
TOP 10 transmisji olimpijskich wg średniej widowni w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku | Stacja | Data | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR% | |||
SIATKOWKA M POLSKA - ARGENTYNA | TVP1 | 11-08-2016 | 4 474 523 | 31,92% |
SIATKOWKA M POLSKA - USA | TVP1 | 17-08-2016 | 4 348 914 | 34,35% |
SIATKOWKA M POLSKA - ROSJA | TVP1 | 13-08-2016 | 4 073 523 | 32,50% |
RZUT MLOTEM K | TVP1 | 15-08-2016 | 3 591 976 | 34,24% |
PILKA RECZNA M POLSKA - NIEMCY | TVP2 | 21-08-2016 | 3 473 513 | 30,37% |
PILKA RECZNA M POLSKA - BRAZYLIA | TVP2 | 07-08-2016 | 3 397 897 | 26,84% |
SIATKOWKA M POLSKA - KUBA | TVP1 | 15-08-2016 | 3 273 531 | 27,80% |
KOLARSTWO K | TVP2 | 07-08-2016 | 2 869 908 | 20,03% |
KOLARSTWO M | TVP2 | 06-08-2016 | 2 824 872 | 23,77% |
PILKA RECZNA M POLSKA - EGIPT | TVP2 | 11-08-2016 | 2 801 980 | 31,22% |
Również wśród widzów w grupie komercyjnej największe audytorium zgromadziły mecze piłki siatkowej mężczyzn. Liderem było tutaj spotkanie Polska-USA, które śledziło średnio 1,69 mln widzów (34,65 proc. udziału w rynku).
Drugie miejsce zajął pojedynek Polaków z Argentyną (1,54 mln widzów; 28,68 proc. udziału). Z kolei trzecia pozycja w tym ujęciu należała do meczu piłki ręcznej Polski z Rosją (1,38 mln widzów; 25,21 proc. udziału).
TOP 10 transmisji olimpijskich wg średniej widowni w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku - 16-49
TOP 10 transmisji olimpijskich wg średniej widowni w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku | Stacja | Data | Wszyscy 16-49 | |
AMR | SHR% | |||
SIATKOWKA M POLSKA - USA | TVP1 | 17-08-2016 | 1 688 697 | 34,65% |
SIATKOWKA M POLSKA - ARGENTYNA | TVP1 | 11-08-2016 | 1 536 222 | 28,68% |
PILKA RECZNA M POLSKA - BRAZYLIA | TVP2 | 07-08-2016 | 1 380 831 | 25,21% |
SIATKOWKA M POLSKA - ROSJA | TVP1 | 13-08-2016 | 1 368 142 | 29,59% |
PILKA RECZNA M POLSKA - NIEMCY | TVP2 | 21-08-2016 | 1 319 957 | 28,70% |
SIATKOWKA M POLSKA - KUBA | TVP1 | 15-08-2016 | 1 239 590 | 23,39% |
RZUT MLOTEM K | TVP1 | 15-08-2016 | 1 103 161 | 27,77% |
SIATKOWKA M POLSKA - EGIPT | TVP1 | 07-08-2016 | 911 503 | 17,39% |
CEREMONIA MEDALOWA | TVP2 | 11-08-2016 | 902 126 | 29,50% |
SIATKOWKA M POLSKA - IRAN | TVP1 | 09-08-2016 | 895 374 | 26,30% |
Ranking top 10 najchętniej oglądanych transmisji Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro w grupie wiekowej 16-59.
TOP 10 transmisji olimpijskich wg średniej widowni w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku | Stacja | Data | Wszyscy 16-59 | |
AMR | SHR% | |||
SIATKOWKA M POLSKA - USA | TVP1 | 17-08-2016 | 2 599 614 | 36,12% |
SIATKOWKA M POLSKA - ARGENTYNA | TVP1 | 11-08-2016 | 2 462 262 | 31,14% |
PILKA RECZNA M POLSKA - BRAZYLIA | TVP2 | 07-08-2016 | 2 207 896 | 27,36% |
SIATKOWKA M POLSKA - ROSJA | TVP1 | 13-08-2016 | 2 175 424 | 30,93% |
SIATKOWKA M POLSKA - KUBA | TVP1 | 15-08-2016 | 2 056 515 | 26,92% |
PILKA RECZNA M POLSKA - NIEMCY | TVP2 | 21-08-2016 | 2 017 246 | 30,11% |
RZUT MLOTEM K | TVP1 | 15-08-2016 | 1 867 549 | 31,22% |
PILKA RECZNA M POLSKA - EGIPT | TVP2 | 11-08-2016 | 1 554 423 | 30,89% |
SIATKOWKA M POLSKA - EGIPT | TVP1 | 07-08-2016 | 1 540 410 | 19,38% |
KOLARSTWO K | TVP2 | 07-08-2016 | 1 532 379 | 18,29% |
Najchętniej oglądana transmisja olimpijska na antenie TVP Sport, to kolarstwo mężczyzn z 10 sierpnia br. Jej średnia widownia na antenie tej stacji wyniosła 448 tys. widzów, co przełożyło się na 5,5 proc. udziału.
Wiceliderem było tutaj wioślarstwo kobiet i mężczyzn (406 tys. widzów; też 5,5 proc. udziału; 9 sierpnia), a podium uzupełnia strzelectwo kobiet (404 tys. widzów; 2,9 proc. udziału; również 9 sierpnia).
TOP 10 transmisji z IO w TVP Sport
TOP 10 transmisji z IO w TVP Sport (dane od TVP) | ||||
Transmisja | Data | Start | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR% | |||
KOLARSTWO MĘŻCZYZN | 10-08-2016 | 15:00 | 448 064 | 5,5 |
WIOŚLARSTWO KOBIET i MĘŻCZYZN | 09-08-2016 | 15:55 | 405 927 | 5,5 |
STRZELECTWO KOBIET | 09-08-2016 | 21:11 | 403 974 | 2,9 |
LEKKOATLETYKA | 12-08-2016 | 14:30 | 402 890 | 6,6 |
PODNOSZENIE CIĘŻARÓW KOBIET | 10-08-2016 | 17:48 | 379 338 | 3,7 |
PIŁKA RĘCZNA MĘŻ. KATAR - FRANCJA | 09-08-2016 | 14:28 | 364 165 | 5,5 |
SIATKÓWKA MĘŻ. WŁOCHY - FRANCJA | 07-08-2016 | 14:26 | 356 929 | 3,8 |
PIŁKA RĘCZNA KOBIET ROSJA - SZWECJA | 10-08-2016 | 20:43 | 339 881 | 2,5 |
SIATKÓWKA MĘŻ. WŁOCHY - USA | 19-08-2016 | 17:58 | 335 747 | 3,5 |
STRZELECTWO MĘŻCZYZN | 10-08-2016 | 20:16 | 333 355 | 2,5 |
Wpływy reklamowe TVP z reklam emitowanych przy transmisjach i programach olimpijskich (wydatki cennikowe netto, bez rabatów) wyniosły łącznie (dla TVP1, TVP2 i TVP Sport) 59,13 mln zł. Jedynka zarobiła na reklamach 32,64 mln zł, Dwójka - 24,86 mln zł, a TVP Sport - 1,63 mln zł.
Stacja | Wpływy reklamowe brutto (w zł) |
TVP1 | 32 641 900 |
TVP2 | 24 859 060 |
TVP Sport | 1 628 335 |
Razem: | 59 129 295 |
Najwięcej na reklamę w telewizji - 11,01 mln zł - podczas Igrzysk wydała firma Aflofarm. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (3,55 mln zł) i Natur Produkt Pharma (2,54 mln zł).
Firma / marka | Wydatki reklamowe brutto (w zł) |
AFLOFARM | 11 011 015 |
PROCTER & GAMBLE | 3 548 034 |
NATUR PRODUKT PHARMA | 2 542 140 |
GRUPA ZYWIEC SA | 2 177 920 |
POLSKI KONCERN NAFTOWY ORLEN SA | 2 073 505 |
JOHNSON & JOHNSON | 2 056 312 |
LIDL POLSKA | 1 848 760 |
TOTALIZATOR SPORTOWY | 1 719 644 |
ROSSMANN SUPERMARKETY DROGERYJNE | 1 540 310 |
ORANGE SA | 1 287 400 |
Telewizja Polska informuje, że przynajmniej przez 1 minutę relacje z IO śledziło średnio 28,53 mln Polaków.
TVP pokazywała także Igrzyska Olimpijskie Rio 2016 w serwisie sport.tvp.pl i aplikacji moblinej TVP Stream. Podczas trwania sportowej imprezy obie platformy odwiedziło 4,5 mln użytkowników.
Wszystkie klipy wideo w obu miejscach zostały odtworzone 16 mln razy, a najczęściej oglądanym medalowym startem biało-czerwonych był rzut Anity Włodarczyk, który zobaczyło ponad 200 tys. osób.
TVP była jednym nadawcą Rio 2016 na terenie naszego kraju. Przy obsłudze Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro pracowało łącznie 249 osób. 46 osób w ekipie operującej w miejscu wydarzeń - na olimpijskich arenach oraz w Międzynarodowym Centrum Nadawczym - IBC w Rio, zaś studiach i newsroomach w Warszawie na Woronicza - 203. Obsługa imprezy realizowana była w czterech studiach emisyjnych.
Dołącz do dyskusji: IO Rio 2016 najchętniej oglądane w TVP2, mecze siatkówki hitami. 60 mln zł z reklam, liderem Aflofarm