Internetowy Dom Handlowy potrzebuje 20-30 mln zł na rozwój
Internetowy Dom Handlowy (IDH) chce w przyszłym roku przeprowadzić ofertę publiczną i pozyskać 20-30 mln zł, poinformował przewodniczący rady nadzorczej Dariusz Leśniak-Paduch w rozmowie z agencją ISB.
Do końca roku spółka chce sfinalizować transakcję, w której zostanie formalnie przejęta przez notowany na NewConnect Index Copernicus, a w przyszłym roku przeniesie się na rynek główny.
"Będziemy w przyszłym roku chcieli pozyskać 20-30 mln zł. Te środki przeznaczymy głównie na kapitał obrotowy potrzebny do rozszerzenia naszej oferty o nowe grupy produktowe" - powiedział Leśniak-Paduch. Zaznaczył, że spółka może otworzyć sama nowe sklepy internetowe albo przejąć istniejące.
"Nasza decyzja zależy od tego, co będzie bardziej opłacalne" - podkreślił Leśniak-Paduch. Dodał, że spółka monitoruje rynek i prowadzi wstępne rozmowy. Możliwe, że jeszcze przed przeniesieniem notowań na rynek główny IDH sfinalizuje 2-3 przejęcia. Niezależnie od tego spółka chce pozyskać więcej partnerów i oferować im usługi obejmujące, oprócz prowadzenia sklepu internetowego, również jego promocję i pozycjonowanie.
Choć formalnie IDH zostanie przejęte przez notowany na NewConnect Index Copernicus, dzięki transakcji (która wyceni IDH na ponad 60 mln zł) to jego akcjonariusze przejmą kontrolę nad połączonymi firmami. Leśniak-Paduch dodał też, że po transakcji Index Copernicus przejmie prawdopodobnie nazwę przejmowanej spółki.
"Zmienimy nazwę [z Index Copernicus]. Z marketingowych przyczyn zastanawiamy się nad tym, żeby cała grupa przyjęła nazwę jednego z naszych sklepów, ale dziś skłaniamy się ku pozostawieniu nazwy Internetowy Dom Handlowy" - powiedział przewodniczący rady nadzorczej firmy.
Internetowy Dom Handlowy działa w branży e-commerce i prowadzi 8 internetowych sklepów własnych i ok. 70 partnerskich. Należą do niego m.in. stereo.pl, ezabawki.pl, mareno.pl, czy sklepkolekcjonera.pl. Tegoroczne przychody spółki mają wynieść 18-20 mln zł.
Leśniak-Paduch ocenia, że wartością dodaną transakcji z Index Copernicus będzie partnerstwo z Platformą Mediową Point Group, która jest wiodącym akcjonariuszem spółki z NewConnect. Co więcej Point Group obejmie akcje spółki w zamian za wkład w postaci kampanii reklamowej w swoich mediach.
IDH chce, żeby jego sklepy były obecne również w serwisie społecznościowym Facebook, gdzie mają korzystać z platformy zakupowej InFlavo oferowanej spółkę należącą do notowanego Integer.pl.
"Nie liczymy, że Facebook będzie dla nas źródłem znaczących przychodów, ale może być interesujący pod względem kampanii wizerunkowych" - powiedział Leśniak-Paduch, zaznaczając równocześnie, że IDH nie jest zainteresowane segmentem zakupów grupowych.
Leśniak-Paduch ocenia, że specyfiką polskiego rynku e-commerce jest duże rozdrobnienie i znaczący udział podmiotów indywidualnych. Taka sytuacja utrudnia wejścia na rynek dużych międzynarodowych graczy. Pomimo to, w jego opinii, kolejne lata przyniosą falę konsolidacji tego sektora.
Dołącz do dyskusji: Internetowy Dom Handlowy potrzebuje 20-30 mln zł na rozwój