Internetowi podróżnicy nie są lojalni
Opublikowany niedawno przez JupiterResearch raport "Consumer Survey Report, Travel 2004" odsłonił smutną prawdę o klientach sieciowych biur podróży
Wg raportu internetowi podróżnicy nie poczuwają się do lojalności wobec swych touroperatorów, a ich główne kryterium wyboru stanowi cena. Ciekawe jest też to, że w podejściu do internetowych wojaży Amerykanie różnia się od Europejsczyków, pdoaje serwis epr.
Właściwie biura podróży w sieci są same sobie winne, stwierdza raport JupiterResearch. Konkurując niską ceną utwierdzają klientów w przekonaniu, że ci zawsze gdzieś znajdą tańszą ofertę. Okazuje się przy tym, że Europejczycy w większym stopniu ulegają ofertom tych biur, które potrafią umiejętnie połączyć kilka produktów np. przelot, hotel i wynajem samochodu. Inni ankietowani, w podobnym badaniu przeprowadzonym przez Feedback Research, podkreślają jednak, że niska cena jest dalece ważniejszym argumentem niż nawet najatrakcyjniejsza oferta wiązana.
Jak wynika z badania Feedback Research, przeprowadzonego na grupie aż 43 milionów internautów, 82% z ankietowanych przygotowania do wyjazdu zaczyna od poszukiwania okazji w Internecie. Ostatecznie, 67% z nich dokonuje zakupów w hubach turystycznych i na stronach linii lotniczych.
Dołącz do dyskusji: Internetowi podróżnicy nie są lojalni