Internetowi dziennikarze nie obawiają się o swój zawód
Pracujący w internecie dziennikarze są bardziej optymistyczni co doprzyszłości swojego zawodu niż ich koledzy z mediów tradycyjnych.
Jednocześnie zdaniem pracujących w sieci dziennikarzy, internetna gorsze zmienia dziennikarskie wartości - wynika z badaniaprzeprowadzonego przez organizację Pew Research Center's Projectfor Excellence in Journalism oraz stowarzyszenie Online NewsAssociation (ONA).
40 procent respondentów jest bardzo pewnych, że segmentinternetowych informacji znajdzie dla siebie korzystny modelekonomiczny, a 43 procent jest o tym przekonanych w pewnym stopniu.Tymczasem nie jest tego zbyt pewnych tylko 11 procent badanych.
65 procent internetowych dziennikarzy uważa, że w ciągunajbliższych trzech lat najważniejszą formę dochodu w ich branżybędzie stanowiła reklama (32 proc. - reklama typu display, 19 proc.- reklamy w wyszukiwarkach, 14 proc. - reklamy wideo). 7 procentrespondentów wskazało tutaj na opłaty subskrypcyjne, 5 procent naopłaty od agregatorów newsów, a 3 procent na datki odużytkowników.
Z kolei 69 procent badanych stwierdziło, że ich firmy bardzoaktywnie pracują nad rozwijaniem nowych źródeł dochodu. Największyobszar tej pracy stanowi reklama (23 procent wskazań), a następniemonetyzacja treści mobilnych, wideo lub RSS (17 procent). Cociekawe aż 37 procent pytanych nie chciało lub nie potrafiłookreślić co w tym kierunku robią ich firmy.
Z kolei na pytanie o przyszłość samego dziennikarstwa, 54procent internetowych dziennikarzy stwierdziło, że zmierza ono wzłym kierunku, w porównaniu do 45 procent, którzy byli odmiennegozdania. Dla 45 procent badanych największe zmiany to obniżeniestandardów i większa niestaranność, dla 31 procent więcej głosów zzewnątrz, a dla 25 procent większy nacisk na szybkość i pilnośćdostarczania informacji.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Internetowi dziennikarze nie obawiają się o swój zawód