Internetowe wyszukiwarki najbardziej zaufanym źródłem medialnym na świecie
Dla blisko 2/3 internautów najbardziej zaufanym źródłem informacji są internetowe wyszukiwarki. Po raz pierwszy pokonały one pod tym względem media tradycyjne - wynika z badania firmy Edelman.
64 proc. internautów z całego świata uważa obecnie, że internetowe wyszukiwarki są najbardziej zaufanym źródłem informacji. Dla porównania, rok wcześniej wskazywało na nie 63 proc. badanych. Tymczasem tradycyjne media odnotowały w tym okresie spadek z 65 proc. do 62 proc.
Kolejne najczęściej wskazywane źródła to media hybrydowe (łączące formaty tradycyjne i cyfrowe: 53 proc. - bez zmian r/r), media społecznościowe (48 proc. - wzrost o 3 pkt. proc.) oraz tzw. "owned media" (47 proc. - wzrost o 3 pkt. proc.).
Ponadto internetowe wyszukiwarki pozostają najpopularniejszym źródłem, do którego internauci kierują się w pierwszej kolejności po informacje biznesowe. Wskazało na nie 31 proc. respondentów, w porównaniu do 29 proc. rok wcześniej. Natomiast na drugim miejscu jest tutaj telewizja (22 proc. - bez zmian r/r), która wyprzedziła prasę codzienną (21 proc. - spadek o 4 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: Internetowe wyszukiwarki najbardziej zaufanym źródłem medialnym na świecie