Internet ratuje Playboya
Playboy Enterprises redukuje straty
Firma Playboy Enterprises zredukowała straty dzięki wzrostowi popularności swojej strony internetowej.
W ostatnim kwartale ubiegłego roku obroty generowane przez stronę internetową Playboya uległy podwojeniu. W tym samym czasie wpływy z licencji wydawniczych spadły. Firma przewiduje, że w roku 2003 działalność w Internecie przyniesie firmie zysk, za to poziom zysku z tytułu sprzedaży licencji wydawniczych utrzyma się na aktualnym poziomie. Działalność związana z telewizją prawdopodobnie przyniesie firmie starty.
Strona internetowa Playboya w ostatnich 3 miesiącach roku 2002 przyniosła firmie straty w wysokości 284 tys. USD. Rok wcześniej było to 5,1 mln USD. Ciągły wzrost popularności strony sprawia, że Internet staje się dla Playboya główną nadzieją na przezwyciężenie kłopotów finansowych. Po odliczeniu jednorazowych wydatków, Playboy zanotował w ostatnim kwartale zysk operacyjny w wysokości 83 tys. USD. W analogicznym okresie roku 2001 firma zanotowała straty na poziomie 5,1 mln USD. W ciągu całego roku Playboy poniósł straty netto w wysokości 17,1 mln USD, czyli blisko dwukrotnie niższe niż w roku 2001. Firma liczy, że w roku 2003 wskaźniki finansowe ulegną dalszej poprawie i zapowiada wzrost aktywności w sektorze nowych mediów.
Dołącz do dyskusji: Internet ratuje Playboya