Internet odczuwa spowolnienie gospodarcze
Największe portale internetowe nie odczuwają spadku wpływówreklamowych. Ich przedstawiciele zauważają jednak, że dynamikawzrostu przychodów w pierwszych miesiącach tego roku nie była takduża jak w poprzednich latach.
INTERIA.PL
Spadku wpływów reklamowych w pierwszym kwartale 2009 roku nieodczuł portal Interia.pl.
- Kryzys ma jednak wpływ na dynamikę wzrostu wpływówreklamowych, która nie jest już tak duża, jak przed rokiem - mówiportalowi Wirtualnemedia.pl, Tomasz Jażdżyński,prezes Interia.pl. Sytuacja ta nie wpłynęła jednak na obniżenie cenzamieszczanych w portalu reklam.
- Zaletą reklamy internetowej jest bowiem duża elastyczność cen imożliwość dostosowywania ich do określonych potrzeb i sytuacji,cennik nie jest tak sztywny jak w przypadku reklamy telewizyjnej -dodaje Jażdżyński.
Podkreśla, że ostateczny kształt oferty jest zawsze wynikiemindywidualnych rozmów i ustaleń z klientem.
o2.pl
- Portal nie odczuwa skutków kryzysu, internet wydaje się "wyspąszczęśliwości" w całej panoramie mediów - mówi MichałBrański, członek zarządu o2.pl.
- W dwóch pierwszych miesiącach 2009 roku odnotowaliśmy wzrostyprzychodów na średnim poziomie 26% rok do roku - dodaje.
Zarząd o2.pl na podstawie rozmów prowadzonych z największymiklientami jest spokojny o wyniki finansowe w tym roku.
- Branże FMCG, telekomy, banki... . Ci klienci myślą o marketingudługoterminowo, mają doświadczenia z poprzednich recesji, zachowująspokój - tłumaczy Brański. Dodaje, że o2.pl nie planuje modyfikacjicennika.
WP.PL
Wirtualna Polska zwraca uwagę na spadek dynamiki wzrostu przychodówz reklamy. - Staramy się jednak skutecznie konkurować na coraztrudniejszym rynku, głównie jakością produktu oraz wysokimstandardem obsługi - mówi Arkadiusz Stępkowski,kierownik biura reklamy WP. W odpowiedzi na kryzys WP uruchomiłamultimedialną sieć premium Adtotal oraz przeprowadziła zmianyorganizacyjnie w portalu. - Dzięki nim możemy zaproponowaćreklamodawcom usługę full-service - tłumaczy Stępkowski.
Mimo tych zmian cennik reklam nie został zmieniony. Zostałynatomiast wprowadzone nowe rozwiązania (m.in: nowe produktyreklamowe w tym reklama behawioralna). - Ciekawym rozwiązaniem jestteż coraz częściej wykorzystywany przez klientów video mailing -przyznaje kierownik biura reklamy.
Wirtualna Polska, zgodnie z obowiązującym trendem, stawia podobniejak inne portale na reklamy efektywnościowe.
ONET.PL
- Obecne, tylko czasowe naszymzdaniem, spowolnienie wzrostu przychodów z reklamy display'owej,jest rekompensowane przez biznesy, które dynamicznie rosną, takiejak Zumi czy Sympatia - tłumaczy portalowi WirtualneMedia.plrzecznik prasowy Grupy Onet.pl Paweł Klimiuk.
Z danych właściciela serwisu wynika, że Zumi od początku rokuodnotował 30 proc. wzrost klientów niż miało to miejsce rok temu, aSympatia w styczniu 2009 roku ponad 40 proc. wzrost przychodów. - Wdziedzinie display'u współpracując z domami mediowymi i agencjamiinteraktywnymi obsługującymi budżety największych reklamodawców,jak również bezpośrednio z dużymi firmami i sektorem MSP możemykreować unikalne projekty budujące przewagę konkurencyjną naszychklientów w komunikacji interaktywnej - dodaje Klimiuk.
Grupa Onet.pl dynamicznie rozwija dedykowane rozwiązania i projektystanowiące główny filar strategii w obszarze komunikacjiinternetowej.
Rzecznik prasowy przyznaje, że zauważalne jest dużezainteresowanie nowymi produktami powstającymi w obszarzekonwergencji Internetu i telewizji. Onet i TVN łączą nie tylkodoświadczenie, ale także i produkty. Zlecenia na reklamę w TVN,które jednocześnie wykorzystują kampanie w Onet otrzymały specjalnyrabat 5% na pierwszą połowę roku. Oferta dotyczy tylko spotówreklamowych w stacjach Grupy TVN i Wideo-ad w Onet. - Zależy namżeby rozwiązania oferowane przez Grupę miały nie tylko wymiarkosztowy, ale również przyczyniały się do lepszego odwzorowaniaroli mediów w nowoczesnej komunikacji z Klientami którzy konsumująoba media - podsumowuje Paweł Klimiuk.
Dołącz do dyskusji: Internet odczuwa spowolnienie gospodarcze
http://tytuly-gospodarcze.blogspot.com