SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Internet negatywnie wpływa na popularność innych mediów

Ilość czasu spędzanego przez internautów w sieci odciska swoje piętno na intensywności korzystania z pozostałych mediów - wynika z globalnego badania Digital Life przygotowanego przez firmę TNS.

Wraz z rozszerzaniem się dostępu do internetu obserwowany jest spadek oglądalności telewizji. W Chinach i Brazylii o 20 pkt. procentowych więcej osób korzysta codziennie z internetu niż codziennie ogląda telewizję.

W Polsce z internetu codziennie korzysta w celach prywatnych niemal 89 proc. internautów, podczas gdy z telewizji nieco ponad 74 proc., co daje różnicę 15 pkt. proc. Jak więc widać, wśród internautów w Polsce telewizja to medium numer dwa. Jeszcze mniejszym zainteresowaniem cieszą się inne tradycyjne media: codziennie radia (tradycyjnego, nie internetowego) słucha 56 proc., a gazety czyta 27 proc. internautów.

Tymczasem w Egipcie, Tajlandii i na Filipinach sytuacja jest odwrotna - infrastruktura sieciowa dopiero zaczyna się rozwijać i to telewizja wciąż cieszy się silną pozycją. Tam internauci znacznie częściej spędzają czas przed telewizorem niż zaglądają do sieci.

W wielu krajach rozwijających się mobilny, szerokopasmowy dostęp do internetu spełnił rolę katalizatora umożliwiającego korzystanie z sieci pomimo braku odpowiedniej infrastruktury internetu stacjonarnego. Średnio 36 proc. respondentów na świecie łączy się z internetem za pośrednictwem urządzeń mobilnych przynajmniej raz w tygodniu, podczas gdy w Chinach, Singapurze i RPA podobnej odpowiedzi udzieliło odpowiednio 49, 53 i 68 proc. badanych. Rozwiązanie to jest szczególnie powszechne w Afryce, gdzie internauci z RPA, Nigerii i Kenii częściej łączą się z internetem za pomocą telefonu komórkowego, niż korzystając z komputera.

Powszechność internetu mobilnego w Polsce jest zbliżona do średniej światowej – co najmniej raz w ciągu miesiąca z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych korzysta 37 proc. polskich internautów.

Kraje rozwijające się  to także jedne z najlepszych obszarów do inwestycji w nowe technologie, w tym m.in. w bankowość internetową. Wśród internautów w Chile, którzy dotąd nie korzystali z bankowości internetowej, co piąty (20 proc.) jest zainteresowany dostępem do tego produktu, w Wietnamie – co czwarty (24 proc.), zaś w Nigerii wskaźnik ten sięga 62 proc. Dla porównania globalny wskaźnik wynosi 9 proc.

W Polsce jedynie 4 proc. internautów, którzy dotychczas nie korzystali z e-bankowości, chciałoby jej używać w przyszłości.

Wśród innych usług, które mają szansę odnieść sukces na rynkach rozwijających się, jest telewizja z technologią TimeShift. 27 proc. użytkowników internetu w Polsce chciałoby mieć możliwość oglądania w internecie programów telewizyjnych niezależnie od ramówki stacji, podczas gdy w skali globalnej zainteresowanie tym rozwiązaniem kształtuje się na poziome 22 proc.

W badaniu Digital Life przeprowadzonym przez TNS udział wzięło 72 tys. konsumentów z 60 krajów świata.

Dołącz do dyskusji: Internet negatywnie wpływa na popularność innych mediów

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomik
W internecie obejrzę mecz, którego nie obejrzę w TV, albo film jeszcze zanim trafi do polskich kin, a który grany jest od jakiegoś czasu w kinach w USA. W internecie mogę sobie spokojnie odsłuchać całej płyty czy obejrzeć teledyski danego wykonawcy lub składanki dance-pop bez proszenia o łaskę sprzedawcy. Internet stale się rozwija i rozwijają się także bezpłatne serwisy z bezpłatną ofertą filmową VOD, a telewizje wkrótce będą walczyć wyłącznie o starszych widzów, którzy nie korzystają z internetu.
0 0
odpowiedź
User
oro
dlatego tak jest że w telewizji zrobił sie syf jest wiecej reklam niż programu ludzie już maja dosc nie da sie ogladac telewizji reklamy ja zabiły komercia
0 0
odpowiedź
User
olo
czy portal moze zamowic analize trendow w reklamach/spotach tivi
jakie trendy sie pojawiaja,jaka jest dynamika,i z czym trendy koreluja
/kreatywnosc firmy-nasladownictwo,plagiat- brak mozgu u tworcy/,
i jak to sie ma do odbioru / skuteczny przekaz,wywolujacy agresje,
wstret do reklam/ i inne.
moze na poczatek okres 2011 r /swiezo w pamieci,he,he/,
0 0
odpowiedź