Interia.pl kontra Wirtualna Polska
Po komunikacie portalu Wirtualna Polska o znaczącym wzroście przychodów z reklam, swoimi wynikami pochwaliła się też Interia.pl
We wtorek w południe w komunikacie prasowym portal Wirtualna Polska poinformował, że w lutym 2005 roku przychody z reklam wzrosły o 51 % w stosunku do lutego 2004 roku. Natomiast w styczniu 2005 roku przychody zanotowały 31 % wzrost w porównaniu ze styczniem 2004 roku.
"Luty przyniósł Wirtualnej Polsce wzrost sprzedaży przewyższający dynamikę wzrostu rynku reklamy w Internecie - powiedziała Joanna Pawlak, dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży.
"Reorganizacja struktury Biura Reklamy i dopracowane relacje z dotychczasowymi klientami, a także wyodrębnieni działu New Business skupionego głównie na pozyskiwaniu nowych klientów oraz znaczne uatrakcyjnienie naszej oferty reklamowej przyczyniły się do wzrostu zainteresowania Klientów reklamą w portalu WP.pl" - dodała.
Zdaniem Joanny Pawlak tak znaczna dynamika wzrostu przychodów oznacza, że Wirtualna Polska zwiększa swój udział w rynku.
Tymczasem we wtorek wieczorem swoimi przychodami z reklam pochwalił się portal Interia.pl, który jednocześnie odniósł się do informacji Wirtualnej Polski.
W styczniu br. przychody gotówkowe Interia.pl z tytułu sprzedaży przestrzeni reklamowej były o 119% wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, z kolei w lutym dynamika wzrostu przychodów gotówkowych z reklamy w porównaniu z lutym 2004 r. sięgnęła 63%.
- Bez dostępu do danych obrazujących wzrost wielkości całego rynku reklamowego w danym okresie, nie da się szacować wzrostu czy spadku udziałów rynkowych poszczególnych graczy - skomentował doniesienia z rynku Tomasz Przybyłowicz, Dyrektor Sprzedaży Produktów Reklamowych INTERIA.PL. - W tym kontekście teza p. Joanny Pawlak o zwiększaniu przez WP udziału w rynku jest trudna do obronienia.
W 2004 r. portal INTERIA.PL zanotował przychody ze sprzedaży ogółem w wysokości 26,5 mln zł, czyli na poziomie o 44,9% wyższym niż w roku poprzednim. W przychodach ogólnych portalu 61,4% stanowiły przychody z reklamy internetowej.
A co na to WP?
-Mimo, że w przeciwieństwie do części konkurentów nie mamy zwyczaju
komentować wprost komunikatów prasowych konkurencji, to jednak takie praktyki ze
strony Interii zmuszają nas do pewnego uzupełnienia.
Zgodnie z prognozami IAB rynek ma w 2005 roku ma wzrosnac o 39 proc. Nasze szacunki wzrostu udziału w rynku reklamowym są oparte na prognozie IAB, wiedzy o poziomie sprzedazy WP i szacowanej przez nas wielkości rynku.
Pragne przypomniec takze ze w 2005 roku Wirtualna Polska zamierza osiagnac zdecydowanie ponad 20 proc. rynkureklamy w Polsce. Przypominam ze według naszych szacunkow w calym 2004roku udzial WP wyniosl 16 proc., z tego w samym II polroczu 18 proc. - powiedział nam Wojciech Kądziołka, Rzecznik Prasowy Wirtualna Polska SA.
Dołącz do dyskusji: Interia.pl kontra Wirtualna Polska