Instytut Monitorowania Mediów z admonitem wchodzi w monitoring reklam
Instytut Monitorowania Mediów uruchamia projekt admonit, w ramach którego monitoruje reklamy w telewizji, radiu i prasie. W ciągu 3 lat chce zdobyć 30 proc. udziałów w tym segmencie.
W ramach narzędzia admonit Instytut Monitorowania Mediów dostarcza szczegółowe analizy cennikowych wydatków reklamowych w mediach. Obecnie monitoring obejmuje 30 kanałów telewizyjnych, 60 stacji radiowych i 450 tytułów prasowych. W najbliższych miesiącach ma zostać poszerzony o 550 tytułów prasowych oraz wdrożony w internecie.
Klienci admonitu mogą zamawiać dane o cennikowych wydatkach zarówno wybranych branż, jak też konkretnych firm i marek oraz weryfikować emisję własnych reklam. System umożliwia m.in. tworzenie list emisji określonych reklam, raportów podsumowujących i porównujących, podgląd kreacji reklamowych oraz ustawianie alertów na nowe kampanie w danej branży. Dane są aktualizowane w czasie rzeczywistym i udostępniane w systemie internetowym.
Instytut Monitorowania Mediów deklaruje, że chce w ciągu 3 lat uzyskać 30-procentowe udziały na polskim rynku monitoringu reklam. Obecnie dominuje na nim firma Kantar Media (wcześniej działająca jako Expert Monitor)
- To z koncepcji monitorowania reklam w telewizji zrodził się pomysł na naszą firmę i już w połowie 2000 roku byliśmy bliscy zaoferowania tej usługi. Po zawarciu umowy z Presspubliką dysponowaliśmy także bardzo dokładnymi danymi z rynku reklamy prasy, ale na przeszkodzie stanęły problemy z monitoringiem reklam radiowych - wspomina Paweł Sanowski, prezes Instytutu. - W ciągu ostatnich 12 lat zdobyliśmy olbrzymią wiedzę o rynku prasowym, telewizyjnym, radiowym i internetowym, a dzięki uzyskanej synergii mamy stosunkowo niskie koszty, co pozwala nam zaoferować admonit w cenie niższej niż oferta konkurencji - przekonuje Monika Nowicka, która kieruje nową usługą.
Dołącz do dyskusji: Instytut Monitorowania Mediów z admonitem wchodzi w monitoring reklam