IAB Polska zmienia strategię. Włodzimierz Schmidt nowym prezesem
IAB Polska zamierza skupić się na reprezentowaniu branży internetowej w postępowaniach ustawodawczych i konsultacjach rządowych. Na stanowisku prezesa związku Piotra Kowalczyka zastępuje Włodzimierz Schmidt, a do zarządu wchodzi Jarosław Sobolewski.
Do tej pory IAB Polska zajmował się głównie promowaniem sektora reklamy internetowej oraz edukowaniem firm w tym zakresie. Obecnie organizacja wprowadza nową strategię, wynikającą z tego, że coraz więcej procesów związanych z reklamą i biznesem online jest poddawanych regulacjom prawnym. Dlatego IAB chce reprezentować branżę i poszczególne firmy w postępowaniach ustawodawczych i konsultacjach rządowych, m.in. w relacjach z administracją państwową, organizacjami biznesowymi i społecznymi oraz z mediami.
Dotychczasowy zarząd związku, złożony z przedstawicieli firm członkowskich, zostanie z początkiem roku zastąpiony zarządem zawodowym, powołanym przez radę nadzorczą IAB. W jego skład wejdą Włodzimierz Schmidt jako prezes oraz Jarosław Sobolewski, poprzednio dyrektor generalny IAB, jako członek.
Włodzimierz Schmidt jest związany z branżą marketingową od ponad 15 lat. Pracował m.in. w działach sprzedaży i marketingu koncernów Kraft Foods, Bols, AIG Amplico Life i Leaf. W ostatnich latach był dyrektorem zarządzającym agencji Lothar Böhm i szefem firmy effectiBI.
Opuszczane przez Jarosława Sobolewskiego stanowisko dyrektora generalnego zostanie zlikwidowane. Ponadto z kierownictwa IAB odchodzi poprzedni prezes Piotr Kowalczyk, na stałe związany z Grupą Onet.
Dołącz do dyskusji: IAB Polska zmienia strategię. Włodzimierz Schmidt nowym prezesem