SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

I półrocze 2011 r.: dzienniki w dół, najwięcej “Wyborcza” i “Fakt”

Najpopularniejsze dzienniki w Polsce, czyli “Gazeta Wyborcza” i “Fakt” to jednocześnie tytuły, które zanotowały największe spadki w segmencie gazet codziennych w I półroczu br. W dół poszła jednak sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich.

Wydawany przez Ringier Axel Springer Polska “Fakt” utrzymał pozycję lidera zestawienia, ale jego sprzedaż ogółem w okresie styczeń - czerwiec 2011 roku zmalała względem I półrocza 2010 roku o 11,43 proc. i wyniosła 401 824 egz. - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na miejscu drugim znalazła się „Gazeta Wyborcza” (Agora) z wynikiem wynoszącym 276 538 egz. Tytuł ten stracił relatywnie najwięcej w rankingu - 11,54 proc., co oznacza spadek o ponad 36 tys. egz.

>>> Dzienniki tracą, “Rzeczpospolita” poniżej 100 tys. egz.

Na podium uplasował się jeszcze “Super Express” (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 174 677 egz., czyli mniejszą o 5,92 proc. niż rok wcześniej.

Czwarta była „Rzeczpospolita” (Presspublica), której sprzedaż ogółem zmniejszyła się w I półroczu br. o 8,33 proc. i wyniosła 106 542 egz. 

TytułI półrocze
Wirtualnemedia.pl20112010
ZKDPŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemRozpow. Płatne razemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemRozpow. Płatne razem
Fakt547 153401 824401 834618 831453 692453 692
Gazeta Wyborcza424 919276 538312 418456 075312 608343 307
Super Express299 957174 677175 357323 209185 665186 165
Rzeczpospolita188 004106 542135 095205 639116 218144 141
Dziennik Gazeta Prawna133 38080 26197 565148 88990 174104 308
Przegląd Sportowy82 11545 36345 36691 66249 57349 573
Puls Biznesu20 91413 47618 34822 02814 03818 663
Parkiet14 9495 3558 05915 7445 7037 909


 

Dołącz do dyskusji: I półrocze 2011 r.: dzienniki w dół, najwięcej “Wyborcza” i “Fakt”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ricardo61
"Wyborcza" zbiera żniwo m.innymi b.nieudanych zmian formuły "Gazety Telewizyjnej. W kręgu moich przyjaciół, rodziny i znajomych, wiele osób zdegustowanych zabraniem im tego do czego byli przyzwyczajeni, przestało kupować GW nie tylko w piątek, ale i codziennie.
odpowiedź
User
Sally
Ja też jestem rozczarowana zmianami w Telewizyjnej . Np znikły omówienia filmów oraz program stacji dla dzieci. Do tej pory mogłam zaplanować co dzieci i o której mogą ogladać, teraz nie mam pojecia .Pozorne oszczednosci doprowadzą Gazetę do klęski.
odpowiedź
User
kik
gdyby nie ogloszenia to nik nie kupowalby GW chyba ze redaktorzy TVN i Polsatu
odpowiedź