SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

I Onet, i Grupa WP reklamują się jako lider rynku internetowego

Zarówno Grupa Onet, jak i Grupa Wirtualna Polska prowadzą obecnie kampanie reklamowe, w których określają się jako lidera polskiego rynku internetowego. Na potwierdzenie każdy wydawca podaje wybrane wyniki Megapanelu, w których ma przewagę nad konkurentem.

W zeszły poniedziałek udostępniono wyniki Megapanelu PBI/Gemius z marca br., pierwsze w których scalono dane stron dotychczasowej Grupy o2 i Wirtualnej Polski, przy czym nie uwzględniono serwisu Dobreprogramy.pl, w którym Grupa WP od grudnia ub.r. ma 51 proc. udziałów (przeczytaj o tym więcej).

Okazało się, że Grupa WP nie wyprzedziła Grupy Onet - RASP pod względem liczby użytkowników - miała ich 14,68 mln, podczas gdy konkurent - 15,11 mln (zobacz szczegóły).

Grupa Onet natychmiast przesłała portalowi Wirtualnemedia.pl komunikat, w którym określiła się jako „najchętniej wybierane medium online”, oraz wyliczyła kategorie tematyczne, w których Grupa Onet - RASP wyprzedza Grupę WP, m.in. informacje i publicystyka; biznes, finanse i prawo; sport; kultura i rozrywka oraz nowe technologie.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w marcu 2014 roku

- Niezmiennie zajmujemy pozycję lidera rynku polskich mediów online, co zawdzięczamy wysokiej jakości treści, sile najlepszych marek, jakie mamy w portfolio oraz wspaniałej grupie ludzi, którzy tworzą naszą firmę - podkreślił Robert Bednarski, prezes Grupy Onet. - Tak jak ostatnio komentowałem, nie ścigamy się na zasięgi, bo jak wiemy sam zasięg to nie wszystko, potrzebna jest silna marka, dopracowany produkt i dobry zespół - nie wystarczy połączenie dwóch bytów i próba nazwania ich jednym. Wyniki badania jednoznacznie potwierdzają, że użytkownicy najbardziej doceniają Onet i najchętniej wybierają nasze serwisy - dodał.

Firma szybko zaczęła też kampanię reklamową. W bannerach, emitowanych m.in. na portalu Wirtualnemedia.pl, określa się jako „największe medium online” i „lider rynku reklamowego online”, prezentując statystyki dotyczące liczby użytkowników treści audio/wideo i wersji mobilnych. Przy czym reklamy prezentują samą markę Onet, podczas gdy dane dotyczą Grupy Onet - RASP.

>>> Grupa Onet przejęła serwisy Skąpiec i Opineo

Co na to Grupa Wirtualna Polska? Firma już w poniedziałek poinformowała, że w marcu jej strony zanotowały więcej odsłon krajowych (o 99 mln) i mobilnych (o 58 mln), cookies (o 77 tys.) i wyższy czas krajowy ogółem (o 3,7 mln godzin) niż serwisy Onetu i RASP, a także średnio o 7 więcej odsłon i o 25 minut dłuższy czas na użytkownika. Ponadto zaznaczyła, że gdyby do jej wyników dodać ruch z Dobreprogramy.pl, miałaby 16,3 mln użytkowników i wyprzedziła pod tym względem swojego głównego konkurenta.

>>> Grupa WP przed Onetem i RASP w mobile’u, Interia i Allegro z GG przyciągają treściami audio/wideo

Grupa WP zaczęła kampanię reklamową podkreślającą, że oferuje precyzyjnie dopasowane do oczekiwań marketerów grupy docelowe. W reklamach zawarty jest slogan: „Grupa Wirtualna Polska - nowy lider polskiego internetu”.

- W Megapanelu, wbrew temu co sugeruje Onet, nie ma jeszcze wszystkich witryn Grupy Wirtualna Polska. Łatwo to sprawdzić, korzystając z dostępnych do planowania mediów narzędzi - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Świderski, prezes Grupy WP. - Najpierw Onet komunikował, że zasięg nie ma znaczenia. W poprzedniej kampanii porównywał wyniki Grupy Onet - RASP do samej WP (bez o2), sugerując, że dzieli nas duży dystans. Obecnie porównuje się już do znacznej części naszej grupy. Krótko mówiąc, dostrzegamy poprawę - odcina się konkurentowi.

To kolejna odsłona rywalizacji reklamowej tych wydawców. W marcu, niedługo po połączeniu Grupy o2 i Wirtualnej Polski w Grupę WP, Grupa Onet zaczęła szeroko zasięgową kampanię pod hasłem „Onet. Non stop”, w której podkreślała, że portal ten codziennie odwiedza 7 mln unikalnych użytkowników (zobacz szczegóły). Grupa WP odpowiedziała na to reklamami informującymi, że jej serwisy odwiedza każdego dnia ponad 7,5 mln realnych użytkowników.

Smaczkowi tej rywalizacji dodaje fakt, że w kierownictwie Grupy WP pracują obecnie osoby związane wcześniej z Onetem: Łukasz Wejchert, były prezes Onetu, jest udziałowcem i członkiem rady nadzorczej (więcej na ten temat), natomiast Jarosław Grabowski, poprzednio dyrektor portalu Onet.pl, został w maju dyrektorem ds. zarządzania produktem (przeczytaj o tym więcej).

Dlaczego walka na zasięgi i to, kto jest pod tym względem liderem, jest tak ważna? Wyjaśnił to Jacek Świderski na konferencji informującej o fuzji o2 i WP. - Chcemy zwiększyć nasze przychody i być partnerem pierwszego wyboru, od którego zaczyna się planowanie internetowych kampanii reklamowych - zapowiadał. - Jak porównamy przychody i pozycję Onetu oraz WP - a w zeszłym roku te dane były podawane - to przy niewielkiej różnicy w zasięgu była ogromna różnica w przychodach. Na korzyść Onetu przemawiało bowiem bycie liderem. Naszym celem jest teraz uzyskanie tej premii - dodał (przeczytaj więcej).

Dołącz do dyskusji: I Onet, i Grupa WP reklamują się jako lider rynku internetowego

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
reklamodawca
A ja mam w nosie kto ma większy zasięg. Liczy się skuteczność kampanii, a tu onet jest zdecydowanie lepszy. wp pozbyła się najwartościowszych ludzi i śni o potędze zamiast poprawiać jakość. żenujące.
odpowiedź
User
srsly
"Wysokiej jakości treści" to akurat w przypadku wymienionych w artykule portali spore nadużycie z ust Prezesów. Zarówno Onet jak i WP są w 95% tabloidami dla uboższych w inteligencję użytkowników polskiego Internetu i raczej niczym więcej nigdy nie będą.
odpowiedź
User
Marcin Sz.
a dla mnie najlepsza jest Interia
odpowiedź