Huawei liderem rynku anten stacji bazowych telefonii komórkowej
2020 był trudnym rokiem dla rynku pasywnych anten stacji bazowych. Pomimo tego firmie Huawei udało się utrzymać pozycję lidera i zwiększyć udział w rynku do 35,1 proc. - wynika z danych firmy badawczej ABI Research.
Czołowa czwórka rankingu dostawców anten stacji bazowych pozostała w zeszłym roku niezmienna. Huawei wyprzedziło firmy CommScope, Kathrein Mobile Communication oraz Rosenberger. Jedną pozycję w górę awansowała natomiast firma Amphenol Antenna Solutions, wskakując do TOP 5.
Pod względem przychodu, czołowa piątka kontrolowała w 2020 roku łącznie ponad 70 proc. całego rynku pasywnych anten stacji bazowych telefonii komórkowej.
ABI Research podkreśla, że omawiany rynek w ubiegłym roku borykał się z różnymi trudnościami, spowodowanymi przede wszystkim zwiększonym naciskiem na aktywne anteny dla sieci komórkowych 5G oraz skutkami pandemii koronawirusa. Negatywnie na rynek wpłynęły też opóźnienia w inwestycjach w rozbudowę i modernizację sieci komórkowych, zarówno w regionach rozwiniętych, jak i rozwijających się.
Firma badawcza sklasyfikowała i oceniła dostawców biorąc pod uwagę liczne kryteria, w tym udział w rynku, portfolio anten pasywnych, możliwości anten wielopasmowych i znaczące innowacje, m.in. odpowiadające na wyzwania związane z wdrażaniem anten. Wyróżnionych zostało w sumie 12 firm: Huawei i CommScope w kategorii "Market Leaders", Kathrein Mobile Communication, Rosenberger i Amphenol Antenna Solutions w kategorii "Mainstream" oraz Radio Frequency Systems, Comba Telecom, ACE Technologies, Mobi Antenna, Dengyo, Tongyu Communication i Hengxin Technology w kategorii "Followers".
"Obaj liderzy rynku osiągnęli dobre wyniki, ale spotykają się oni z rosnącą presją ze strony innych dostawców anten, wśród których zwiększa się konkurencja w określonych regionach i segmentach produktowych. Huawei cały czas prezentuje zróżnicowane portfolio produktów, a także zwiększa zakres innowacji jeśli chodzi o widmo RF i konstrukcję anten. Zobaczymy, w jaki sposób przejęcie Kathrein przez Ericssona wpłynie na firmę zajmującą się antenami. Rosenberger odnotował znaczny wzrost udziału w rynku, ponieważ firma rozszerzyła swoją ofertę antenową i zwiększyła zaangażowanie na rynku regionalnym." - stwierdził Dean Tan, research analyst w ABI Research.
"Zdolność dostawcy do obsługi wielu pasm/wieloportów jest jednym z ważnych czynników, jako że zaobserwowaliśmy na rynku zmianę w kierunku rozwiązań antenowych o większej liczbie portów. Zaobserwowaliśmy oczekiwanie, że dostawca ma być nie tylko innowacyjny, ale także mieć partnerów, aby dostarczać solidne rozwiązania, szczególnie na tym etapie wdrażania sieci 5G. Dzięki 5G New Radio (NR) możemy spodziewać się nowych wymagań, które będą wyzwaniem dla dostawców anten w zakresie wprowadzania innowacji i adaptacji." - powiedział Jake Saunders, wiceprezes ABI Research na region Azji i Pacyfiku.
Dołącz do dyskusji: Huawei liderem rynku anten stacji bazowych telefonii komórkowej