„M jak miłość”, „Wiadomości” i olimpijski konkurs skoków hitami lutego
Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziły: serial „M jak miłość”, dziennik „Wiadomości” oraz olimpijski konkurs skoków - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W lutym 2022 roku najwięcej widzów zgromadził odcinek serialu „M jak miłość”. 1 lutego produkcję obejrzało średnio 3,77 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 30,08 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
„Wiadomości” na czele dzienników
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Wiadomości” TVP1, które 27 lutego na antenie stacji obejrzało 3,03 mln widzów (20,62 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 2,99 mln widzów (emisja 20 lutego; 4. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 10 pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 z 2,22 mln oglądających (wydanie z 15 lutego), a 15. były „Wydarzenia” Polsatu (2,06 mln; 24 lutego).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Podium w ogólnym rankingu zajęła relacja konkursu olimpijskiego skoków narciarskich, który w Jedynce 6 lutego obejrzało 3 mln osób. SHR% wyniósł 26,79 proc. Brązowy medal w zawodach zdobył Dawid Kubacki.
Hitami audycje TVP1
Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 9 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należało do programów TVP2, cztery - do TVN, a jedna - do Polsatu.
TVP1 liderem w lutym, ale z dużym spadkiem, Polsat wyprzedził TVP2
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2022 roku utrzymała TVP1. Średni dobowy udział kanału względem lutego 2021 roku zmniejszył się o 21,31 proc. i wyniósł 8,05 proc.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 5,48 proc. do 7,59 proc.
Podium uzupełnia TVP2, która spadła z pozycji wicelidera. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 7,23 proc. (w dół o 17,65 proc.). Z kolei czwarty TVN miał 6,58 proc. udziału (- 6,93 proc.).
Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 34,11 proc. w lutym 2021 roku do 29,45 proc. w lutym 2022 roku.
TVN24 na czele stacji newsowych
Piąty był kanał TVN24, którego udział wzrósł o 23,26 proc. do 5,83 proc. Szóste było TVP Info (stacja miała 5,56 proc. udziału; + 51,50 proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych z 11. na 10. miejsce awansował Polsat News (2,27 proc.; do góry o 31,98 proc.).
Polsat na czele w 16-49
Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 8,58 proc., po spadku o 6,33 proc.
Drugą lokatę zajął TVN. Jego wynik w lutym br. zmniejszył się o 11,27 proc. do 8,11 proc.
Podium uzupełnia TVP2 (- 16,41 proc. do 5,40 proc.). Czwarta była TVP1 (- 13,21 proc. do 5,06 proc.).
Tuż za „wielką czwórką” uplasował się kanał TVN24 (+ 37,50 proc. do 4,18 proc.).
Dołącz do dyskusji: „M jak miłość”, „Wiadomości” i olimpijski konkurs skoków hitami lutego
Brąz Kubackiego w Pekinie - 3 mln widzów (+ ok. 1/4 tego w Eurosporcie)