SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Hiszpania - Portugalia hitem 1/8 RPA 2010, ponad 90 mln z reklam

Najchętniej oglądanym pojedynkiem 1/8 finałów Mistrzostw Świata w piłce nożnej w RPA był mecz Hiszpania – Portugalia, który zgromadził w TVP ponad 4,5 mln widzów.

Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że powyżej 4 mln widzów zgromadziły także mecze Niemcy-Anglia i Brazylia-Chile. Średnia oglądalność spotkań tej fazy (na antenach TVP1 i TVP2) wyniosła  3,19 mln widzów, a średni udział w rynku wyniósł 31,61 proc. udziału w grupie 4+ oraz 34,43 proc. udziału w grupie 16-49.
 

MUNDIAL 2010(16 - 49)
  DataAMRSHR %SHR %
URUGWAJ - KOREATVP126-06-2010206688028,13%28,13%
USA - GHANATVP226-06-2010346829330,12%29,71%
NIEMCY - ANGLIATVP227-06-2010402134944,25%49,08%
ARGENTYNA - MEKSYKTVP227-06-2010360047825,51%29,25%
BRAZYLIA - CHILETVP128-06-2010402987731,33%34,39%
HOLANDIA - SLOWACJATVP228-06-2010218472830,68%37,15%
HISZPANIA - PORTUGALIATVP129-06-2010443626235,33%38,75%
PARAGWAJ - JAPONIATVP229-06-2010214455330,08%33,36%
średnio  318683331,61%34,43%


Dodatkowe 190 tys. osób oglądało rozgrywki w TVP Sport. Na tej antenie największą widownię zgromadził mecz Niemcy – Anglia (265 tys. widzów i 2,89 proc. udziału). Mundial transmitowany jest też na antenie TVP HD, ale stacja ta nie jest objęta monitoringiem Nielsen Audience Measurement. 

MUNDIAL 2010(16 - 49)
  DataAMRSHR %SHR %
URUGWAJ - KOREATVP Sport26-06-20101553032,11%1,95%
USA - GHANATVP Sport26-06-20101306721,13%1,23%
NIEMCY - ANGLIATVP Sport27-06-20102625612,89%2,64%
ARGENTYNA - MEKSYKTVP Sport27-06-20102503121,77%2,07%
BRAZYLIA - CHILETVP Sport28-06-20101574092,21%2,87%
HOLANDIA - SLOWACJATVP Sport28-06-20102167121,69%2,14%
HISZPANIA - PORTUGALIATVP Sport29-06-20101312981,84%2,79%
PARAGWAJ - JAPONIATVP Sport29-06-20102610472,08%2,55%
średnio  1895111,88%2,18%


Zarówni TVP1 jak i TVP2 w trakcie emisji spotkań 1/8 finałów były zdecydowanymi liderami rynku. Mecze oglądali głównie mężczyźni (62 proc. widzów) oraz widzowie powyżej 45 roku życia. Mundial cieszy się zainteresowanie zarówno na wsi jak i w miastach. 

MUNDIAL 2010ADH %AFF
PłećMężczyźni62,82%130
 Kobiety37,18%72
Wiek 4-91,20%20
  10-153,13%45
 16 - 193,45%60
 20 - 245,89%72
 25 - 296,75%76
 30 - 347,71%94
 35 - 397,12%100
 40 - 446,31%98
 45 - 498,87%125
 50 - 5410,71%130
 55 - 5912,15%160
 60+26,71%137
Wlk. miastaWieś38,79%100
 < 50 tys.24,15%100
 50-100 tys.8,93%104
 100-200 tys.6,73%84
 > 200 tys.21,41%105
ZawódTop management7,69%99
 Pracownicy średniego szczebla17,10%118
 Pracownicy fizyczni i rolnicy23,74%117
 Emeryci32,84%132
 Inni18,63%57
WykształceniePodstawowe50,49%110
 Średnie31,34%106
 Wyższe13,84%121
 Inne4,33%33


Wpływy reklamowe przy Mundialu od jego startu wyniosły blisko 90 mln złotych (dane cennikowe, bez rabatów). Mistrzostwa potrwają do 11 lipca br. 

Dołącz do dyskusji: Hiszpania - Portugalia hitem 1/8 RPA 2010, ponad 90 mln z reklam

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl