Haitong podwyższa rekomendację dla Wirtualnej Polski do „kupuj”, cena rośnie do 111,50 zł
Raport analityków Haitong Banku podwyższa rekomendację dla Wirtualnej Polski. Autorem raportu datowanego na 21 stycznia jest Konrad Księżopolski.
Raport analityków Haitong Banku podwyższa rekomendację dla Wirtualnej Polski z „neutralnie” do „kupuj”, podwyższając jednocześnie cenę docelową akcji spółki do 111,5 zł z 82,8 zł. W piątek kurs akcji wyniósł 90,2 zł po wzroście o 1,81 proc.
Rośnie wartość Wirtualnej Polski
Przyczyną podniesienia wyceny Wirtualnej Polski jest podniesienie prognozy wyniku EBITDA na lata 2020/21/22 odpowiednio: o 12, 13 i 17 proc., co wynika z lepszych od oczekiwanych wyników w segmencie reklamy internetowej w IV kwartale 2020 r., pozytywnej oceny dotyczącej rentowności rynku reklamy internetowej w latach 2020-22 oraz podniesienia wyceny spółek porównawczych. Autor raportu prognozuje, że WP przedstawi dobre wyniki za IV kwartał 2020 r., z przychodami na poziomie 178 mln zł (spadek o 6 proc. r/r), ale ze skorygowaną EBITDA na poziomie 74 mln zł, co oznacza wzrost o 7 proc. rok do roku.
Raporcie zapisano, że segment reklamy internetowej powinien ponownie wyróżnić się, z oczekiwanym wzrostem przychodów o 16 proc. r/r i wzrostem EBITDA o 27 proc., co - według wyliczeń analityków - daje marżę EBITDA na poziomie ok. 58 proc.
Haitong Bank podał, że zdecydował podnieść prognozę EBITDA dla spółki głównie w efekcie bardzo dobrych wyników segmentu reklamy internetowej, który według szacunków analityków powinien wyraźnie poprawić swoją rentowność ze spodziewaną marżą EBITDA w 2020 r. na poziomie ok. 52 proc. wobec 45,5-46 proc. w 2019 r.
Sytuacja w segmencie e-commerce niejednoznaczna
Podkreślono jednocześnie, że sytuacja w segmencie e-commerce jest wciąż niejednoznaczna. „Do pozytywów można zaliczyć takie witryny jak ExtraDom i SuperAuto, ale należy jednocześnie pamiętać o słabych wynikach segmentu turystycznego i modowego. Turystyka pozostaje najmniej przewidywalnym segmentem. Ze względu na bardzo niską bazę porównawczą w 2020 r. silne odbicie r/r w turystyce jest wysoce prawdopodobne, ale by powrócić do poziomów z lat 2018-19 pandemia koronawirusa musiałby w pełni ustąpić, co raczej nie zdarzy się w roku 2021, nawet biorąc pod uwagę przyspieszenie procesu szczepień” – zapisano raporcie.
W IV kwartale 2020 r. poza segmentem reklamy internetowej (z przychodami w wysokości 113 mln zł), e-commerce powinno spaść o 32 proc. r./r do poziomu 53 mln PLN, segment telewizyjny powinien przynieść 7 mln PLN przychodów, a przychody z umów barterowych winny wynieść 5 mln PLN – wskazują analitycy. Na bardzo dobrą dynamikę segmentu reklamy internetowej ze wzrostem na poziomie 16 proc., czyli wyższym niż cały rynek, dla którego zakładają wzrost o 12 proc. i znacząco wyższym niż rynek reklamy telewizyjnej, dla którego w IV kw. 2020 r. Haitong Bank przewiduje płaską dynamikę w ujęciu r/r. Zdaniem analityków takie wyniki reklamy internetowej w ostatnim kw. 2020 r. powinny być wsparte przez wprowadzenie lockdownu, który zmotywował reklamodawców do przeniesienia budżetów reklamowych z mniej atrakcyjnych segmentów (prasa, reklama zewnętrzna radio i telewizja) do internetu, który ze względu na pandemię przyciąga większą uwagę konsumentów.
Dołącz do dyskusji: Haitong podwyższa rekomendację dla Wirtualnej Polski do „kupuj”, cena rośnie do 111,50 zł