SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„GW” i „Rz” dużo mniej z reklam, „Super Express” o połowę więcej

W kwietniu br. gazety cennikowo zarobiły z reklam 10 proc. mniej niż rok wcześniej. Najbardziej spadły wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej” i „Rzeczpospolitej”, natomiast o połowę wzrosły w przypadku „Super Expressu”.

Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w kwietniu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich gazet były o 10,3 proc. niższe niż rok wcześniej. Natomiast uwzględniając autopromocję ten spadek wyniósł 8,6 proc. Z kolei wydatki na autopromocję zwiększyły się o 25,3 proc.

>>> 1 mld zł na reklamę prasową w I kwartale. Kto zyskał, kto stracił?

Ogólny spadek cennikowych wpływów reklamowych gazet wynika przede wszystkim z faktu, że przychody z tego tytułu liderującej w segmencie „Gazety Wyborczej” (Agora) były aż o 35,5 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Natomiast o 22,4 proc. mniej niż w kwietniu ub.r. zarobiła z reklam „Rzeczpospolita” (Presspublica).

Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe „Super Expressu” (Murator) były dokładnie o 50 proc. wyższe niż rok wcześniej. Kilkunastoprocentowe wzrosty tych przychodów zanotowały natomiast „Echo Miasta” (Polskapresse) - 17 proc., „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - 16,7 proc., „Metro” (Agora) - 14,9 proc. i „Express Bydgoski” (Express Media) - 14,5 proc. Z kolei o kilka procent więcej niż rok wcześniej zarobiły z reklam „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - o 9,4 proc., „Polska The Times” (Polskapresse) - o 9,2 proc. i „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 9,1 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe dzienników (bez autopromocji)
 IV.2011IV.2010
Gazeta Wyborcza56 456 300 zł87 610 487 zł
Polska The Times26 383 156 zł24 167 898 zł
Fakt21 186 198 zł18 157 995 zł
Rzeczpospolita13 650 935 zł17 602 328 zł
Super Express10 530 367 zł7 018 791 zł
Metro8 505 085 zł7 400 813 zł
Dziennik Gazeta Prawna7 730 224 zł7 056 482 zł
Express Bydgoski3 949 409 zł3 450 359 zł
Puls Biznesu3 651 416 zł3 346 210 zł
Echo Miasta3 436 398 zł2 936 234 zł
monitorowane tytuły razem190 572 089 zł212 426 323 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją203 894 876 zł223 055 548 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja13 322 787 zł10 629 225 zł


 

Dołącz do dyskusji: „GW” i „Rz” dużo mniej z reklam, „Super Express” o połowę więcej

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
DVI
Dlaczego tak się dzieje? 35% mniej?
http://www.dziekujemy.pl
odpowiedź
User
kibol
Dlaczego tylko 35% w plecy???
odpowiedź
User
Polak
hehe Wybiórcza za rok będzie miała jeszcze większe straty, aż zniknie z rynku :))))
odpowiedź