„GW” i „Rz” dużo mniej z reklam, „Super Express” o połowę więcej
W kwietniu br. gazety cennikowo zarobiły z reklam 10 proc. mniej niż rok wcześniej. Najbardziej spadły wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej” i „Rzeczpospolitej”, natomiast o połowę wzrosły w przypadku „Super Expressu”.
Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w kwietniu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich gazet były o 10,3 proc. niższe niż rok wcześniej. Natomiast uwzględniając autopromocję ten spadek wyniósł 8,6 proc. Z kolei wydatki na autopromocję zwiększyły się o 25,3 proc.
>>> 1 mld zł na reklamę prasową w I kwartale. Kto zyskał, kto stracił?
Ogólny spadek cennikowych wpływów reklamowych gazet wynika przede wszystkim z faktu, że przychody z tego tytułu liderującej w segmencie „Gazety Wyborczej” (Agora) były aż o 35,5 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Natomiast o 22,4 proc. mniej niż w kwietniu ub.r. zarobiła z reklam „Rzeczpospolita” (Presspublica).
Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe „Super Expressu” (Murator) były dokładnie o 50 proc. wyższe niż rok wcześniej. Kilkunastoprocentowe wzrosty tych przychodów zanotowały natomiast „Echo Miasta” (Polskapresse) - 17 proc., „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - 16,7 proc., „Metro” (Agora) - 14,9 proc. i „Express Bydgoski” (Express Media) - 14,5 proc. Z kolei o kilka procent więcej niż rok wcześniej zarobiły z reklam „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - o 9,4 proc., „Polska The Times” (Polskapresse) - o 9,2 proc. i „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 9,1 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe dzienników (bez autopromocji) | ||
IV.2011 | IV.2010 | |
Gazeta Wyborcza | 56 456 300 zł | 87 610 487 zł |
Polska The Times | 26 383 156 zł | 24 167 898 zł |
Fakt | 21 186 198 zł | 18 157 995 zł |
Rzeczpospolita | 13 650 935 zł | 17 602 328 zł |
Super Express | 10 530 367 zł | 7 018 791 zł |
Metro | 8 505 085 zł | 7 400 813 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 7 730 224 zł | 7 056 482 zł |
Express Bydgoski | 3 949 409 zł | 3 450 359 zł |
Puls Biznesu | 3 651 416 zł | 3 346 210 zł |
Echo Miasta | 3 436 398 zł | 2 936 234 zł |
monitorowane tytuły razem | 190 572 089 zł | 212 426 323 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 203 894 876 zł | 223 055 548 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 13 322 787 zł | 10 629 225 zł |
Dołącz do dyskusji: „GW” i „Rz” dużo mniej z reklam, „Super Express” o połowę więcej
http://www.dziekujemy.pl