Grycanki popularniejsze w mediach od marki Grycan
Grycanki przyciągają uwagę mediów ponad czterokrotnie częściej niż marka Grycan – wynika z raportu przygotowanego przez Press-Service Monitoring Mediów.
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku w prasie, internecie, radiu i telewizji opublikowano ponad tysiąc materiałów na temat Marty Grycan i jej trzech córek.
Najbardziej interesująca dla mediów była synowa Zbigniewa Grycana, którą wymieniono w 859 informacjach. Medialność jej córek okazała się proporcjonalna do ich wieku – najwięcej mówiło się o najstarszej, Wiktorii (317 publikacji), nieco mniej o Weronice (230), a najmłodsza Gabriela pojawiła się 84 materiałach.
W tym samym czasie marka lodów Grycan wygenerowała czterokrotnie mniej doniesień medialnych (264 informacje). Publikacje na temat Grycanek górowały również blisko dwudziestokrotnie wyższym wskaźnikiem dotarcia informacji do odbiorców. Najważniejszym wydarzeniem w ich celebryckiej karierze w analizowanym okresie było pojawienie się w programie Kuby Wojewódzkiego. Fakt ten tylko jednego dnia spowodował odzew na poziomie ponad 60 publikacji – dwukrotnie wyższy niż obchody 50-lecia działalności biznesowej Zbigniewa Grycana.
Zarówno Grycanki, jak i marka Grycan przeważającą część przekazu zawdzięczają mediom ogólnopolskim.
Biorąc pod uwagę profil odbiorcy tytułów, okazuje się, że Grycanki opisywane są w większości przez prasę bulwarową (57%). Marka Grycan obecna była przede wszystkim w tytułach popularnych, w bulwarowych pojawiła się tylko trzykrotnie. W obu przypadkach większość tytułów miała znaczenie opiniotwórcze, w przypadku Grycanek wyraźnie zaznacza się również grupa publikacji w prasie rozrywkowej (39%).
Znaczny udział w przekazie mediów ogólnopolskich, obecność na antenie głównych stacji telewizyjnych i radiowych, a także na pierwszych stronach gazet (12 okładek) zaowocowały w przypadku Grycanek ekwiwalentem reklamowym publikacji na poziomie ponad 12 milionów złotych. Wynik ten jest o 87% wyższy od wartości opublikowanych w tym samym czasie materiałów na temat marki Grycan.
Artykuły poddane analizie pochodzą z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 2000 portali internetowych oraz najważniejszych stacji telewizyjnych.
Dołącz do dyskusji: Grycanki popularniejsze w mediach od marki Grycan