Grupa Żywiec: wyższe przychody i niższy zysk w pierwszym półroczu 2019 roku
Przychody Grupy Żywiec w pierwszym półroczu br. wzrosły o 5,3 proc. w porównaniu do pierwszego półrocza 2018 r. i wyniosły 1,72 mld zł. Skonsolidowany zysk spadł w skali roku o 45 mln zł do kwoty 131 mln zł (wobec 176 mln zł przed rokiem).
W pierwszym półroczu br. Grupa Żywiec odnotowała 97,6 mln zł zysku netto wobec 123,8 mln zł przed rokiem. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł w omawianym okresie 127,1 mln zł. Zysk netto przypadający na jedną akcję zwykłą wyniósł 9,35 zł.
Przychody ze sprzedaży wyniosły 1,607 mld złotych, co oznacza spadek o 2,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wzrost Grupy Żywiec napędzają marki premium
O 4,2 proc. rdr. wzrósł przychód koncernu z każdego hektolitra piwa, co wynika z dobrej koniunktury segmentu marek premium firmy.
- Dalszy wzrost sprzedaży marek premium - Żywca, Desperadosa i Heinekena - oraz dwucyfrowy wzrost sprzedaży Strefy Zero to efekt konsekwentnej koncentracji na budowaniu wartości. Z satysfakcją przyjmujemy kontynuację premiumizacji rynku piwa. Jesteśmy też bardzo zadowoleni z wyników osiąganych przez Browar Namysłów, który po dołączeniu do Grupy Żywiec kontynuuje dynamiczny wzrost sprzedaży - powiedział prezes Grupy Żywiec Francois-Xavier Mahot.
Istotny wpływ na wysokość zysku, obok niższej sprzedaży organicznej, miał dalszy wzrost kosztów produkcji, w tym surowców, opakowań, energii oraz wynagrodzeń. Jednorazowo na wynik spółki wpłynęły także koszty akwizycji Browaru Namysłów - podano w komunikacie.
Firma zatrudniała na koniec czerwca 2019 roku 1 115 osób, natomiast na koniec czerwca 2018 roku 1 020 osoby.
Grupa Żywiec ma cztery zakłady produkcyjne: w Żywcu, Elblągu, Warce i Leżajsku. W portfolio koncernu są takie marki jak: Żywiec, Desperados, Heineken, EB, Królewskie, Warka, Leżajsk.
Dołącz do dyskusji: Grupa Żywiec: wyższe przychody i niższy zysk w pierwszym półroczu 2019 roku