Grupa TVN zarobiła w internecie 244 mln zł
W ub.r. przychody segmentu online Grupy TVN wyniosły 244 zł, czyli 17 proc. więcej niż rok wcześniej. 75 mln zł z tej kwoty przypada na IV kwartał.
75 mln zł przychodów, które w IV kwartale ub.r. Grupa Onet osiągnęła w segmencie internetowym, to 13 proc. więcej niż rok wcześniej. Przy czym przychody pieniężne wzrosły rok do roku o 26 proc. – do kwoty 54 mln zł, a przychody z reklamy graficznej zwiększyły się o 34 proc. Wskaźnik EBITDA wyniósł 25 mln zł, marża EBITDA – 33 proc. (4 punkty proc. mniej niż rok wcześniej), a marża gotówkowa EBITDA – 36 proc.
Sam Onet.pl w IV kwartale osiągnął przychody gotówkowe z reklam w wysokości 46 mln zł, czyli o 24 proc. więcej niż rok wcześniej. Wpływy portalu z innych usług internetowych wyniosły prawie 6 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 70 proc. w skali rok do roku. Onet.pl osiągnął marżę EBITDA w wysokości 41 proc., podczas gdy marża gotówkowa EBITDA wyniosła 46 proc.
„Te wyniki mogą być w znacznej mierze wytłumaczone wzrostem realnej liczby użytkowników oraz średniego czasu korzystania z naszych serwisów. Przyrost przychodów został dodatkowo wzmocniony strukturalną zmianą alokacji budżetów marketingowych z tradycyjnych mediów do internetu” – czytamy w komunikacie spółki.
W całym ub.r. przychody Grupy TVN z segmentu online wyniosły 244 zł – o 17 proc. więcej niż w 2009 roku. Wpływy gotówkowe wzrosły rok do roku o 26 proc., osiągając poziom 177 mln zł. EBITDA wyniosła 72 mln zł (20 mln zł więcej niż rok wcześniej), a marża EBITDA – 30 proc. (wzrost o 5 punktów proc.).
Dołącz do dyskusji: Grupa TVN zarobiła w internecie 244 mln zł