Grupa Onet i Ringier Axel Springer Polska łączą swoje biura reklamy w Media Impact Polska
Biura sprzedaży reklam Grupy Onet i Ringier Axel Springer Polska w IV kwartale br. zostaną połączone w spółkę Media Impact Polska, która będzie sprzedawać marketerom ofertę reklamową obejmującą tytuły prasowe i serwisy internetowe obu wydawców.
Grupa Onet i Ringier Axel Springer Polska będą mieć po 50 proc. udziałów w Media Impact Polska. Do zarządu nowej spółki wejdą: Maciej Kossowski (z ramienia Grupy Onet) jako zastępca dyrektora generalnego i dyrektor ds. kluczowych klientów i sprzedaży agencyjnej, Mariusz Wąsiński (z Ringier Axel Springer Polska) jako dyrektor sprzedaży specjalnej i Justyna Duszyńska (z Grupy Onet) jako dyrektor operacyjny, odpowiedzialny też za sprzedaż regionalną. Natomiast rekrutacja na stanowisko dyrektora generalnego firmy jest obecnie prowadzona.
- Media Impact Polska będzie największą organizacją sprzedażową w Polsce, która połączy doświadczenia Onetu i Ringier Axel Springer Polska, aby oferować szeroki wachlarz unikalnych produktów. Klienci obu firm zostaną wkrótce poinformowani o nowej organizacji i nowych możliwościach marketingowych, które będziemy oferować w przyszłości - zapowiada Robert Bednarski, CEO Grupy Onet. - Połączenie sił i stworzenie jednej organizacji sprzedażowej, która będzie oferować jedne z najsilniejszych cyfrowych i prasowych marek na polskim rynku, pozwoli nam zdobyć przewagę konkurencyjną i zaproponować naszym klientom idealnie dopasowane rozwiązania reklamowe - przekonuje Edyta Sadowska, CEO Ringier Axel Springer Polska.
Przypomnijmy, że Ringier Axel Springer Polska i Grupa Onet od jesieni ub.r. mają wspólnego właściciela - Ringier Axel Springer Media AG, który kupił 75 proc. udziałów Grupy Onet od Grupy TVN za 960 mln zł (więcej na ten temat). Od wiosny br. obie firmy pracują we wspólnej siedzibie (więcej o tym).
Media Impact Polska będzie sprzedawać internetowo-prasową ofertę reklamową Ringier Axel Springer Polska i Grupy Onet, m.in. produkty cross-mediowe i rozwiązania typu 360 stopni. Przypomnijmy, że Ringier Axel Springer Polska wydaje m.in. dzienniki „Fakt” i „Przegląd Sportowy”, tygodnik „Newsweek Polska” i miesięcznik „Forbes” oraz serwisy internetowe tych tytułów, a do Grupy Onet należy kilkadziesiąt serwisów na czele z Onet.pl, Zumi.pl i VoD.pl. W czerwcu br. serwisy Ringier Axel Springer Polska zanotowały w sumie 6 mln użytkowników i 117 mln odsłon, a witryny Grupy Onet - 14,3 mln użytkowników i 2,35 mld odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz szczegółowe wyniki w poszczególnych kategoriach tematycznych).
Obecnie w biurach sprzedaży reklam Ringier Axel Springer Polska i Grupy Onet pracuje w sumie ok. 400 osób. Firmy nie informują, ile z nich zostanie zatrudnionych w Media Impact Polska. - Nowa organizacja sprzedażowa będzie się składać z pracowników obydwu firm i żadna z nich nie będzie faworyzowana. Nastąpią zmiany organizacyjne, co jest naturalne w tej sytuacji, i będą one ogłaszane, gdy tylko będzie to możliwe - zapowiada Barbara Żbik, rzeczniczka Grupy Onet. - Nowa organizacja powstaje, aby podnieść naszą pozycję na rynku, nie po to, by redukować koszty - podkreśla.
Dołącz do dyskusji: Grupa Onet i Ringier Axel Springer Polska łączą swoje biura reklamy w Media Impact Polska