SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa K2 z 50,4 mln zł wpływów i 1,6 mln zł straty. Na minusie agencja K2 i Fabrity - rośnie Oktawave

W pierwszej połowie br. Grupa K2 przy spadku przychodów sprzedażowych o 0,5 proc. do 50,37 mln zł miała 1,57 mln zł straty netto (wobec 512 tys. zł zysku rok wcześniej). Straty EBITDA zanotowały jej spółki zależne K2 i Fabrity.

Janusz Żebrowski, członek rady nadzorczej K2Janusz Żebrowski, członek rady nadzorczej K2

W samym drugim kwartale br. wpływy sprzedażowe Grupy K2 wyniosły 22,66 mln zł, o 7,6 proc. mniej niż przed rokiem, a wynik netto spadł w skali roku z 407 tys. zł zysku do 1,31 mln zł straty.

Znacząco wzrosły koszty operacyjne firmy - półroczne z 50,39 do 52,78 mln zł, a kwartalne z 24,13 do 24,6 mln zł. W górę poszły przede wszystkim nakłady na usługi obce (w zeszłym półroczu z 34,54 do 35,65 mln zł) i amortyzację (z 2,38 do 3,77 mln zł), natomiast zmalały wydatki na wynagrodzenia (z 10,12 do 9,38 mln zł).

W konsekwencji na minusie są w br. wszystkie wskaźniki rentowności Grupy K2. W ujęciu półrocznym wynik sprzedażowy pogorszył się z 239 tys. zł zysku do 2,41 mln zł straty, wynik operacyjny - z 850 tys. zł zysku do 1,87 mln zł straty, wynik brutto - z 703 tys. zł zysku do 2,06 mln zł zysku, a wynik netto - z 512 tys. zł zysku do 1,57 mln zł straty.

W samym drugim kwartale strata operacyjna firmy wyniosła 1,58 mln zł (wobec 524 tys. zł zysku rok wcześniej), a strata netto - 1,31 mln zł (przed rokiem było 407 tys. zł zysku).

Rośnie Oktawave, na minusie K2 i Fabrity

Pod względem przychodów zdecydowanie największymi segmentami Grupy K2 są agencyjny (obejmuje spółkę K2) i mediowy (należą do niego K2 Precise i K2 Search). Ten pierwszy zanotował spadek półrocznych przychodów z 17,47 do 14,61 mln zł oraz wyniku EBITDA z 248 tys. zł zysku do 905 tys. zł straty.

- Przyczyniło się do tego zarówno nietypowe, często uwarunkowane zewnętrznie, zmniejszenie aktywności niektórych klientów, jak i istotne koszty działań sprzedażowych. W efekcie tego wynik segmentu agencyjnego za pierwsze półrocze 2019 roku jest poniżej oczekiwań zarządu - skomentowano w komunikacie Grupy K2 przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl. Zaznaczono, że w minionym półroczu agencja K2 pozyskała do obsługi marki Dziki Sad, Desperados Mojito i Cerrad (pracuje dla nich w internecie), Kubuś oraz Samsung w zakresie telewizorów i soundbarów. - Efekty zawarcia nowych umów oraz podjętych działań mających na celu redukcję kosztów jak i rekonstrukcję niektórych kontraktów z klientami będą stopniowo widoczne w kolejnych kwartałach bieżącego roku - zapowiedziano.

Natomiast w pionie mediowym przy wzroście wpływów sprzedażowych z 20,72 do 21,77 mln zł zysk EBITDA zmalał z 742 do 353 tys. zł. - Wpływ na wynik finansowy miała przede wszystkim kontynuacja bieżącej obsługi kluczowych klientów, m.in. spółek należących do Grupy Danone takich jak Nutricia, Żywiec Zdrój, Carrefour, Glosel czy Pracuj.pl, dla którego zrealizowano dwie duże kampanie multimedialne. W pierwszym kwartale do grona klientów dołączyła firma Princess Food Besloten Vennootschap. W drugim kwartale 2019 klientem K2 Precise została firma Murapol - opisano w komunikacie.

Przychody Fabrity ze sprzedaży zwiększyły się z 7,09 do 7,17 mln zł, a strata EBITDA pogłębiła z 66 do 180 tys. zł. - Przy utrzymaniu bazy stałych klientów oraz rozwoju klientów pozyskanych w poprzednich miesiącach, rosnący backlog projektów w nieproporcjonalnym stopniu przełożył się na przychody ze sprzedaży. Było to związane ze spowolnieniem prac w końcówce drugiego kwartału br. W wyniku tego, przychody ze sprzedaży w I półroczu br. pozostały na zbliżonym poziomie w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku - skomentowała Grupa K2.

Z kolei Oktawave zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych z 6,81 do 7,42 mln zł oraz spadek zysku EBITDA z 1,91 do 1,54 mln zł. - W pierwszym półroczu 2019 spółka skupiona była na wprowadzaniu zmian organizacyjnych w ramach strategii Multicloud, w tym m.in. reorganizacji zespołu sprzedaży i pozyskiwania kompetencji biznesowych i technologicznych
w dziedzinie Multicloud. Równolegle do realizacji pierwszych projektów opartych o rozwiązania wielu dostawców, w tym łączących usługi chmury Oktawave i Microsft Azure, kontynuowano rozbudowę skali i kompetencji zespołu Cloud Masters.

Firma K2 od kwietnia 2008 roku jest notowana na warszawskim rynku giełdowym. Jej głównymi akcjonariuszami są AGS A/S (ma akcje stanowiące 16,84 proc. kapitału) i jej Janusz Przemysław Żebrowski (16,47 proc.).

W lipcu br. spółka wypłaciła z zeszłorocznego zysku 2,14 mln zł dywidendy, po 50 groszy na akcję. Jednocześnie do rady nadzorczej spółki powołano Macieja Klepackiego, członka zarządu Edipresse Polska.

Dołącz do dyskusji: Grupa K2 z 50,4 mln zł wpływów i 1,6 mln zł straty. Na minusie agencja K2 i Fabrity - rośnie Oktawave

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wreszcie
wreszcie jakaś prawdziwa i pozytywna twarz przy newsach o k2, nie wnuczek frankensztajna
odpowiedź