Grupa CCC z 226 mln zł zysku EBITDA, już 45 proc. sprzedaży w internecie
Grupa CCC wstępnie szacuje, że w trzecim kwartale finansowym br., czyli od sierpnia do października, miało 226 mln zł zysku EBITDA i 80 mln zł zysku operacyjnego - poinformowała spółka w komunikacie. Marża EBITDA w tym czasie wyniosła odpowiednio: 11,0 i 3,9 proc.
Wynik EBITDA grupy CCC jest lepszy w porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku o 55 proc. Przed rokiem CCC miało 5 mln zł zysku operacyjnego.
CCC wstępnie szacuje też, że przychody grupy wyniosły 2,067 mld zł, co oznacza wzrost o 28 proc. rdr.
Mniej sklepów stacjonarnych CCC, udział e-commerce 6 pkt proc. w górę
Udział e-commerce w trzecim kwartale w sprzedaży grupy CCC wzrósł o 6 p.p., do 45 proc., pomimo pełnego powrotu klientów do sklepów stacjonarnych.
Sprzedaż w segmencie CCC była wyższa rdr o 20 proc., przy "istotnie zoptymalizowanej sieci sklepów (powierzchnia handlowa niższa o 10 proc. rdr)".
Sieć HalfPrice zanotowała blisko 82 mln zł przychodów z otwartych dotychczas 33 sklepów.
- Modne produkty, będące odpowiedzią na światowe trendy, bardzo dobre przygotowanie operacji sprzedażowych w całej Grupie, dobre zatowarowanie oraz nowoczesna, realizowana w modelu 360 stopni komunikacja z klientem, zaprocentowały. Nie zatrzymujemy się – pracujemy nad rozszerzeniem oferty produktowej oraz rozwojem modelu omnichannelowej sprzedaży. Naszą ambicją jest zapewnienie najlepszej oferty wszystkim klientom, niezależnie od miejsca, w którym dokonują zakupu - podkreśla Marcin Czyczerski, prezes CCC.
Zysk brutto na sprzedaży wzrósł o 43 proc. i wyniósł 1,02 mld zł. Marża brutto wzrosło o 5,3 p.p., do 49,3 proc. Wzrost marży brutto grupy nastąpił głównie za sprawą odbudowy marży w CCC (aktywne zarządzanie ceną i konserwatywna polityka rabatowa).
W trzecim kwartale w grupie CCC nastąpił wzrost kosztów o 32 proc., do 939 mln zł. Spółka tłumaczy ten wzrost dynamiczną ekspansją e-commerce i szybkim rozwojem konceptu HalfPrice. Do końca roku obrotowego 2021 CCC planuje otwarcie jeszcze około 20 sklepów pod marką HalfPrice.
Dług netto grupy CCC wzrósł o 59 proc., do 1,6 mld zł. Środki pieniężne zwiększyły się o 89 proc. i sięgają na koniec października 848 mln zł.
Wpływy eobuwia 44 proc. w górę
W grupie eobuwie zanotowano wzrost przychodów o 44 proc. rdr (w tym eobuwie +37 proc., a Modivo +113 proc.). Przychody Modivo wyniosły 123 mln zł, co dało udział na poziomie 15 proc. w sprzedaży eobuwie.
Marża brutto spółki eobuwie wzrosła o 1,6 p.p., do 45,3 proc. Rentowność EBITDA grupy eobuwie na koniec trzeciego kwartału sięgnęła 8,5 proc.
- Grupa eobuwie.pl rośnie w siłę zarówno w Polsce, jak i na kluczowych dla jej działalności rynkach europejskich. To efekt koncentracji na kliencie i jego potrzebach. Znamy oczekiwania konsumentów i wdrażamy rozwiązania dostosowane do ich stylu zakupów oraz przyzwyczajeń. Dzięki temu liczba naszych klientów przekroczyła 8 mln i rośnie w dwucyfrowym tempie. W trzecim kwartale wprowadziliśmy dla naszych klientów między innymi takie udogodnienia jak 100 dni na darmowy zwrot w 12 krajach oraz dostęp do esize.me w aplikacji mobilnej na 4 kolejnych rynkach - opisuje Damian Zapłata, od września br. prezes eobuwia.
Dołącz do dyskusji: Grupa CCC z 226 mln zł zysku EBITDA, już 45 proc. sprzedaży w internecie