Groupon: ponad 100 mln USD straty w II kw.
Serwis zakupów grupowych Groupon w II kwartale tego roku znacząco obniżył wydatki marketingowe, ale jego strata w ujęciu rocznym wzrosła prawie trzykrotnie. To efekt zatrudnienia ponad tysiąca nowych pracowników.
Z dokumentów przedłożonych przez Groupon w amerykańskiej komisji papierów wartościowych i giełd (US Securities and Exchange Commission - SEC) wynika, że strata serwisu w II kwartale 2011 roku wyniosła 102,7 miliona dolarów, w porównaniu do 36,8 miliona dolarów straty rok wcześniej.
W tym samym czasie przychód Groupona wzrósł dziesięciokrotnie, z 87,3 do 878 milionów dolarów.
W poprzednim kwartale serwis zatrudnił ponad tysiąc nowych pracowników, co poskutkowało znaczącym wzrostem wydatków administracyjnych. Na koniec czerwca Grupon zatrudniał 9625 osób, w porównaniu do zaledwie 37 dwa lata temu.
Jednocześnie w ujęciu kwartalnym firma obniżyła koszty marketingowe. W II kwartale było to 208 milionów dolarów, wobec 170 milionów dolarów we wcześniejszych trzech miesiącach.
Na koniec II kwartału serwis miał na całym świecie 115,7 miliona subskrybentów.
W czerwcu Groupon złożył wniosek o dopuszczenie swoich akcji do obrotu giełdowego. Poprzez ofertę publiczną akcji firma chce pozyskać co najmniej 750 milionów dolarów (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Groupon: ponad 100 mln USD straty w II kw.
"W II kwartale było to 208 milionów dolarów, wobec 170 milionów dolarów we wcześniejszych trzech miesiącach" - chyba jednak robi różnicę te "parę dolców"