SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

GPW uruchomiła kampanię edukacyjną

Giełda Papierów Wartościowych (GPW) uruchomiła telewizyjną kampanięedukacyjną pod hasłem "Nie myśl o wszystkim jak o grze. Inwestuj".

Jak mówił na konferencji prasowej prezes GPW Ludwik Sobolewski,kampania jest skierowana do inwestorów indywidualnych, ale także dozwykłych ludzi. Ma ona uświadomić zwykłym ludziom, czym jest giełdai jakie mechanizmy rządzą rynkiem kapitałowym. "Liczę na to, że udasię dotrzeć do wszystkich, którzy wykazują jakiekolwiekzainteresowanie giełdą, a nawet do tych, którzy opierali swójstosunek do giełdy na urazie czy stereotypie" - powiedziałSobolewski.

"Trzeba mówić o prawach rynku giełdowego, żeby przebijać sięprzez czasem niedobry stereotyp czy ignorancję na temat tego, czymjest giełda. Gdybyśmy rozumieli, że spadek WIG-u jest normalnymzjawiskiem rynkowym, byłby to olbrzymi sukces. To właśnieprzyczynia się do stabilizacji naszego rynku" - podkreślił.

W ramach kampanii emitowanych będzie sześć filmów reklamowych po15 sekund. Każdy ze spotów wyjaśnia odbiorcy, jakie mechanizmyrządzą rynkiem kapitałowym.

Hasła kampanii to: "Na giełdzie wzrosty to normalne. Na giełdziespadki to też normalne", "Giełda to ruch, decyzje, działanie. Dobrądecyzją może być brak działania", "Giełdę otaczają sugestie, wróżbyi proroctwa. Naucz się je odróżniać od argumentów", "Giełda:zamienia społeczeństwo konsumentów w społeczeństwo inwestorów iwłaścicieli".

Spoty mają być emitowane do końca maja w pięciu stacjachtelewizyjnych (TVP1, TVP2, TVN24, TVN CNBC Biznes oraz TV Biznes)oraz w dwóch stacjach radiowych (TOK FM i PIN).

Koszt ich emisji to kilkaset tysięcy złotych. Szef GPW niechciał jednak ujawnić szczegółów.

Sobolewski zapowiedział również pierwsze posiedzenie działającejprzy GPW Rady Edukacji i Ładu Informacyjnego na 13 maja br. Rada maupowszechniać wśród analityków dobre praktyki w zakresiepublicznych wypowiedzi o rynku giełdowym.

"Rada nie będzie urzędem cenzury; nie będzie 'wyklinać'analityków; nie będzie zwracać uwagi na to, czy komentarz alboprognoza rynkowa jest dla rynku pesymistyczna, czy optymistyczna.Będzie ona opracowywać pewne standardy publicznych wypowiedziprofesjonalistów o przyszłej lub aktualnej sytuacji na giełdzie" -podkreślił.

Poinformował również, że do grona członków Rady dołączył drBogusław Grabowski, b. członek Rady Polityki Pieniężnej. W jejskład wchodzą też m.in. b. premier Kazimierz Marcinkiewicz, głównyekonomista banku BPH Ryszard Petru, b. minister skarbu Jacek Sochaoraz językoznawca Jerzy Bralczyk.

Kolejnym projektem GPW ma być Warszawski Instytut RynkuKapitałowego. Jego działalność przewidziano na drugą połowę br.Szkoła ma zapewniać przygotowanie zawodowe obecnym i przyszłymspecjalistom działającym na rynku finansowym.

  • Więcej informacji:
  • GPW

Dołącz do dyskusji: GPW uruchomiła kampanię edukacyjną

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl