Google: zmiany w algorytmie wyszukiwarki
Google wprowadziło istotne zmiany do algorytmu odpowiedzialnego za ranking stron w wynikach wyszukiwania.
Google przez ostatnie kilka miesięcy pracowało nad tą aktualizacją silnika, która ma wpływ na 11,8 proc. zapytań w wyszukiwarce.
Internetowy gigant poinformował, że celem zmiany jest obniżenie rankingu niskiej jakości stron, czyli takich, które nie oferują użytkownikom dodatkowej wartości, zawierają treści skopiowane z innych serwisów lub po prostu nie są zbyt przydatne.
Jednocześnie zyskiwać na pozycji w wynikach wyszukiwania mają strony z oryginalnymi treściami i informacjami takimi jak badania, dogłębne raporty, czy wnikliwe analizy.
"Ważne jest, aby wysokiej jakości strony był nagradzane, a to właśnie oferuje ta zmiana" - podało Google.
Jak na razie Google zmieniło algorytm wyszukiwarki tylko w USA. Z czasem ma to nastąpić również w innych krajach.
Dołącz do dyskusji: Google: zmiany w algorytmie wyszukiwarki