Google zapowiada duże zmiany w YouTube
Google pracuje nad gruntowną przemianą YouTube. Serwis ma rywalizować ze stacjami telewizyjnymi.
"The Wall Street Journal" powołuje się na osoby zaznajomione z planami Google i podaje, że firma chce zorganizować dostępne w YouTube treści wokół "kanałów", chcąc w ten sposób wykorzystać rosnącą popularność telewizorów z dostępem do internetu.
Według niektórych źródeł gazety, YouTube chce rywalizować ze stacjami telewizyjnymi, a cel ten wymaga zachęcenia użytkowników do pozostania dłużej na stronie i przekonania reklamodawców, że będą mogli dotrzeć do pożądanej grupy konsumentów.
Google planuje serię zmian w układzie głównej strony YouTube, na której wyróżnione mają zostać "kanały" poświęcone takim tematom jak sztuka czy sport. W sumie ma być około 20 takich kanałów, które każdego tygodnia będą oferować wiele godzin profesjonalnie wyprodukowanych oryginalnych programów, a internetowy gigant miałby przeznaczyć na ten cel około 100 milionów dolarów.
"WSJ" informuje, że kierownictwo serwisu chce aby ludzie "oglądali YouTube" tak samo jak "oglądają telewizję".
Opisywane zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec bieżącego roku. Obecnie trwają jeszcze prace projektowe nad kanałami, a w ostatnich tygodniach doszło do spotkań YouTube z hollywoodzkimi agencjami kreatywnymi, takimi jak Creative Artists Agency, William Morris Endeavor i International Creative Management. Tematem rozmów była możliwość stworzenia kanałów w serwisie przez klientów agencji.
Oprócz zwiększenia czasu jaki statystyczny użytkownik YouTube spędza w serwisie (obecnie ok. 15 minut dziennie), podejmowane kroki mają także przynieść nowe źródło przychodu z reklam. Google liczy tutaj na część wartego 70 miliardów dolarów amerykańskiego rynku reklamy telewizyjnej.
Źródła "WSJ" podają także, że przy okazji gruntownej przemiany związanej z kanałami, YouTube planuje wprowadzenie nowych funkcji społecznościowych. Użytkownicy mieliby m.in. otrzymać nowe narzędzia służące do identyfikacji treści wideo, które są popularne wśród ich znajomych.
Dołącz do dyskusji: Google zapowiada duże zmiany w YouTube
gorsze i coraz trudniej cos znalezc,poza zmuszaniem do ogladania
tego co na 1 stronie,nietrafiony pomysł rywalizowania z fb i innymi portalami
gawędziarskimi, youtube to youtube, to tez krotkie formy,a nie filmy fab.
yt należy do google, a nie się z nim połączyło. Zostało wykupione w 2006 roku.
Jak dla mnie zmiany idą w lepszą stronę. A znaleźć filmy nadal można nadal w ten sam sposób jak kilka lat temu: przez wyszukiwarkę na górze strony!
Zmiany nie wychodza na gorsze, tylko nie potraficie się przyzwyczaić do nowego wyglądu. Zacznijcie myśleć zanim powiecie.
Youtube nie rywalizuje z FB!!! WTF?! FB to społecznościówka, która nie hostuje i nie udostępnia filmów. Natomiast to właśnie znajdziesz na YT.
Internet wam wyżera mózg?