Google wspiera wydawców informacyjnych: Ad Manager przez 5 miesięcy bez opłat
Wydawcy newsów korzystający z platformy Google Ad Manager przez 5 kolejnych miesięcy nie będą płacić za wyświetlanie reklam. To kolejny element wsparcia jakiego gigant udziela branży wydawniczej dotkniętej kryzysem koronawirusa.
Google szuka różnych rozwiązań mających zapewnić wsparcie mediom dotkniętym kryzysem związanym z pandemią koronawirusa. Zajmuje się tym w ramach stworzonego dwa lata temu projektu Google News Inititative. Ostatnim przykładem jest uruchomienie Dziennikarskiego Funduszu Ratunkowego, który ma wesprzeć finansowo lokalne media dotknięte kryzysem koronawirusa, a jednocześnie dostarczające rzetelne informacje na temat pandemii.
Teraz Google, dostrzegając, że wielu wydawców korzysta z platformy Google Ad Manager do zarządzania reklamami w przestrzeni cyfrowej, podjęło decyzję o zniesieniu dla nich opłat na 5 miesięcy.
O szczegółach zostaną poinformowani sami wydawcy spełniający kryteria programu. Google nie zdradza jakie są te kryteria ani na jakie konkretnie oszczędności będa mogli liczyć wydawcy.
Zysk netto Alphabet, do którego należy Google, wyniósł w IV kwartale 2019 roku 10,67 miliarda dolarów, w porównaniu do 8,95 miliarda dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2018. W tym samym czasie o 17 proc. zwiększył się przychód Alphabet - z 39,28 miliarda dolarów do 46,08 miliarda dolarów. Samo Google zanotowało przychód w wysokości 45,81 miliarda dolarów, co także oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 39 mld USD), a zysk operacyjny zwiększył się z 9,58 miliarda dolarów do 11,46 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: Google wspiera wydawców informacyjnych: Ad Manager przez 5 miesięcy bez opłat
oczywiście, że świetny - jak na porządny monopol przystało :)
najpierw dać za darmo, pokazać zalety - a jakże, potem stopniowo wycinać (lub przejmować) konkurencję i na koniec zacząć wprowadzać opłaty lub podnosić ceny.