Google udostępnia News Lab, platformę do wspierania mediów i dziennikarzy (wideo)
Koncern Google wystartował z platformą o nazwie News Lab. Jej celem jest dostarczanie dziennikarzom wiedzy na temat innowacyjnych rozwiązań dotyczących prowadzenia nowoczesnego dziennikarstwa i zdobywania informacji.
O wprowadzeniu platformy News Lab Google poinformował na swoim oficjalnym blogu. Koncern wyjaśnia, że jego misją jest współpraca z dziennikarzami i wydawcami na całym świecie, która ma doprowadzić do zbudowania ekosystemu mediów przyszłości.
Google zapowiada, ze zamierza osiągnąć zapowiadany cel za pomocą trzech elementów dostępnych w News Lab. Pierwszym z nich są narzędzia, które mają szkolić dziennikarzy w zakresie korzystania z nowoczesnych metod tworzenia ważnych i interesujących dla odbiorców materiałów.
Do dyspozycji są między innymi wykłady online wyjaśniające wykorzystanie rozwiązań związanych z wyszukiwaniem w internecie informacji, wizualizacji danych czy tworzenia angażujących czytelników treści. Google udostępnia też materiały przeznaczone przede wszystkim dla zespołów newsroomów. Istotnym elementem są także przykłady zastosowania rozmaitych rozwiązań technologicznych przez wiodące na świecie redakcje.
Drugą częścią platformy News Lab ma być zaprojektowane przez Google na nowo narzędzie o nazwie Google Trends, które pozwala na dostarczanie w czasie rzeczywistym rozbudowanych informacji dotyczących popularności konkretnych zapytań w wyszukiwarce Google (więcej na ten temat).
Dodatkowym źródłem informacji dla dziennikarzy w tym segmencie News Lab mają być przygotowywane codziennie zestawienia pokazujące najbardziej istotne trendy wśród użytkowników wyszukiwarki.
Trzecim elementem News Lab ma być szeroki program nastawiony na tworzenie i wspieranie dziennikarskich i mediowych startupów. Google zapowiada, ze wraz ze swoimi partnerami będzie udzielał takim inicjatywom finansowego oraz mentorskiego wsparcia, a inżynierowie koncernu będą szkolić nowe firmy medialne w umiejętnym stosowaniu właściwych rozwiązań w środowisku internetowym. Oddzielnym segmentem działalności Google w obszarze News Lab będzie także wspieranie rozmaitych inicjatyw dotyczących dziennikarstwa obywatelskiego.
Google podkreśla, że choć News Lab jest przewidziane jako przedsięwzięcie globalne, to na samym początku zajmować się nim będą zespoły utworzone w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Francji i Niemczech. Później, według zapowiedzi działania platformy zostaną rozszerzone na większą liczbę krajów europejskich.
Dołącz do dyskusji: Google udostępnia News Lab, platformę do wspierania mediów i dziennikarzy (wideo)